  • Data: 2013-08-25 12:54:44
    Temat: Re: jak się posługiwać filtrem polaryzacyjnym?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 22:00:19 +0200, Tomasz napisał(a):
    > Zoatał mi filtr polaryzacyjny z minolty z1. stary. teraz mam sony alfa
    > ileśtam i za chiny ludowe nie potrafię zrobić dobrego zdjęcia z z tym
    > filtrem. może nie tyle dobrego, bo jestem totalnym amatorem, ale takiego
    > jak bym chciał
    > w starej minolcie, samo założenie fitra, powodowało że niebo robiło się
    > granatowe, wszystkie szyby przejrzyste, kolory głębokie. kręcenie
    > pierścieniem filtra - powodowało zmiany, ale trudno je wytłumaczyć.

    Hm, krecenie powinno powodowac zmiane przejrzystosci szyb.

    > Teraz z soniakiem mam tak, że filtr po założeniu nie robi nic, znaczy
    > niema różnicy. po pokręceniu niebo robi się żłóte, a odbicia światła
    > maleją. Szyby - żeczywiście bardzej przejrzyste, bez refleksów - tu
    > akurat niewielka różnica. jednak "gaszenie" odbić światła zmienia całą
    > tonacje barw w stronę żółtego, brązowego. niebo zamiast granatowe jest
    > posępne, kolor wody w morzu przypomina gnojówkę...
    > Co jest nie teges?

    Hm, ciekawe. Zakladam ze nie zalozyles odwrotnie.

    Byc moze sony wymaga filtru kołowego.
    Sprobuj wylaczyc automatyczny balans bieli.
    Bywalo tak w niektorych aparatach ze czujniki dodatkowe byly wrazliwe
    na polaryzacje - albo oswietlane przez polprzezroczyste lustra.

    J.