  • 11. Data: 2011-06-29 06:38:38
    Temat: Re: [jak] masowe nanoszenie loga na zdjęcia
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 28 Jun 2011 19:01:19 GMT, Mikolaj Machowski wrote:

    > Może bym ci uwierzył, ale robiłem takie rzeczy i wiem jak to wygląda.

    Jeden obraz wart wicej niz tysiac slow.

    Przykladzik? :-)
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 12. Data: 2011-06-29 09:33:16
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > Może bym ci uwierzył, ale robiłem takie rzeczy i wiem jak to wygląda.
    Sporo zależy od algorytmu użytego do zmniejszania bitmapy. Może
    stosowałeś niewłaściwe :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 13. Data: 2011-06-29 12:00:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jeden obraz wart wicej niz tysiac slow.
    > Przykladzik? :-)

    Teraz dopiero zrobil sobie tescik i wyszlo mu w koncu, ze jednak roznicy
    nie widac. ;)
    Jako, ze wczesniej bronil swojej tezy jak lew -- tym bardziej nie
    przyzna sie do bledu.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2011-06-29 15:35:36
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Michal Tyrala napisał:

    > Jeden obraz wart wicej niz tysiac slow.
    >
    > Przykladzik? :-)

    http://imageshack.us/photo/my-images/231/mkidn2w1.pn
    g/

    m.

  • 15. Data: 2011-06-29 15:39:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 17:35, Mikolaj Machowski pisze:

    > http://imageshack.us/photo/my-images/231/mkidn2w1.pn
    g/

    > m.

    Jak dla mnie, to udowodniłeś coś przeciwnego do prezentowanej przez
    ciebie tezy. Przyglądam się im, przyglądam i nie mogę różnicy dostrzec.

  • 16. Data: 2011-06-29 16:27:45
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > http://imageshack.us/photo/my-images/231/mkidn2w1.pn
    g/

    No i efekt osiagnales dokladnie taki, o jakim wspominalem. Czyms sie tam
    roznia, ale za cholere nie mozna stwierdzic, ktore jest lepsze a ktore
    gorsze. :)
    Malo tego. Zeby Ci udowodnic, jak bardzo sie mylisz w swoim sadzie,
    przeprowadzilem podobny zabieg. Bitmape 600x600 px przeskalowalem do
    50x50, a nastepnie wektorowy logotyp, zrastrowalem do tych samych 50 px.
    Efekt:
    http://img705.imageshack.us/img705/6092/mkidn.png
    Po lewej to efekt skalowania bitmapy, po prawej -- rastrowanie z obrazu
    wektorowego. I co? Nadal bedziesz twierdzil, ze zawsze lepiej skalowac
    wektor? :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 17. Data: 2011-06-30 15:11:18
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat napisał:

> [...]
    > Po lewej to efekt skalowania bitmapy, po prawej -- rastrowanie z obrazu
    > wektorowego. I co? Nadal bedziesz twierdzil, ze zawsze lepiej skalowac

    1. Dużo zależy od oprogramowania.
    2. W zaprezentowanym przez ciebie przykładzie IMO nadal lepiej wygląda
    wersja z wektora. Teoretycznie wygląd jest odwrotny niż u mnie, ale
    grubsze litery jeszcze się nie rozmywają a z kolei cienizny, które
    sprawiają, że lepiej czyta się tekst na białym tle będą fatalnie
    wyglądać przy przezroczystościach zwykle stosowanych w znakach
    wodnych.

    m.

  • 18. Data: 2011-06-30 15:22:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-29 17:39, "Paweł W." pisze:

    g/

    > Jak dla mnie, to udowodniłeś coś przeciwnego do prezentowanej przez ciebie tezy.
    Przyglądam się im, przyglądam i nie mogę różnicy dostrzec.

    Różnica jest może zbyt subtelna dla gospodyń z Gdańska,
    ale dla prawdziwego profi widoczna na pierwszy rzut oka ;)

  • 19. Data: 2011-06-30 17:50:19
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > 1. Dużo zależy od oprogramowania.

    A ja rzeklbym nawet; algorytmow. Bo nawet w tym samym Photoshopie mozna
    uzyskac rozne efekty. :)

    > 2. W zaprezentowanym przez ciebie przykładzie IMO nadal lepiej wygląda
    > wersja z wektora.

    No widzisz, a wedlug mnie jest calkowicie odwrotnie. Lepszy jest wtedy,
    kiedy latwiej jest sie doczytac. :)

> [...]
    > sprawiają, że lepiej czyta się tekst na białym tle będą fatalnie
    > wyglądać przy przezroczystościach zwykle stosowanych w znakach

    Pod "znaki wodne" stosuje sie calkowicie inne wersje logotypow, lub
    modyfikuje sie je specjalnie w tym celu. Nikt normalny nie wrzuci sobie
    logo jako "zw", skoro wyglada paskudnie lub jest nieczytelne.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 20. Data: 2011-06-30 22:00:19
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Może jednak lepiej nie. Niech OP znajdzie sobie logo w formacie
    > wektorowym, zmniejszy odpowiednim programem (nawet darmowym Inkscape),
    > wypluje w formacie bezstratnym (tif, png) i dopiero wtedy nakłada.
    >
    > m.

    Jak się człowiek pyta o elementarne rzeczy, to nie będę mu robił kursu
    cyzelacji pomniejszania, bo to wyższa szkoła jazdy i 80% grafików
    komputerowych tego nie umie dobrze zrobić :)