  • 21. Data: 2017-12-17 02:38:31
    Temat: Re: jak fizycznie pozbawić na chwile telefon zasięgu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Dec 2017 00:37:10 +0000 (UTC), Marcin Debowski

    > 10% to zdecydowanie nie uwwierzę (odczułbyś MZ).

    Ja mysle tak - skoro telefon dziala i nawet nie odczuwa jakiegos
    duzego spadku sygnalu, to jakie moze byc tlumienie ?

    100x (20dB) to by chyba pokazal na tych kreskach wyraznie.

    > Poza tym szybka z
    > przodu jest zapewne zaprojektowana na 2.4GHz (~12cm) a gsm używa 0.9 i
    > 1.8GHz (~30/15 cm) - może więcej przecieka, szczególnie tego 0.9.

    Ale teraz telefony maja tez 2.1 i 2.6GHz.

    Poza tym siatka w tej szybce powinna byc nawet skuteczniejsza dla
    dluzszych fal.

    J.

  • 22. Data: 2017-12-17 08:09:55
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Jacek
    Maciejewski naskrobał(a):

    > IMO to akurat czynność bez sensu.

    Uzasadnisz?
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Misie powróciły do domu.

  • 23. Data: 2017-12-17 10:06:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 20:46:13 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > IMO to akurat czynność bez sensu.

    Uziemienie obudowy służy jedynie nadaniu obudowie pewnego potencjału,
    albo gruntu obok, albo fragmentu instalacji zasilającej (z uwagi na
    aspekt bezpieczeństwa) a przy odbiornikach na fale dłuższe od metrowych
    może tworzyć wraz z obudową fragment instalacji antenowej. Przy falach
    centymetrowych nie tworzy fragmentu anteny (bo się stosuje anteny
    symetryczne) więc jest zbędne a nie ma wpływu na przenikanie fal
    radiowych przez szczelinę, której tłumienność pozostaje taka sama jak
    przed uziemieniem bo i dlaczego miała by się zmienić. Falom radiowym
    wszystko jedno na jakim potencjale jest szczelina :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2017-12-17 15:59:24
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale teraz telefony maja tez 2.1 i 2.6GHz.
    > Poza tym siatka w tej szybce powinna byc nawet skuteczniejsza dla
    > dluzszych fal.
    Ale oczko w tej siatce jest dobrane zapewne dokladnie do dlugosci fali
    magnetronu. Czyli KAZDA inna czestotliwosc bedzie ciekla.

  • 25. Data: 2017-12-17 16:37:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 17 Dec 2017 14:59:24 GMT, Piotr Karocki napisał(a):

    > Ale oczko w tej siatce jest dobrane zapewne dokladnie do dlugosci fali
    > magnetronu. Czyli KAZDA inna czestotliwosc bedzie ciekla.

    Nie jest tak. Siatka nie przepuszcza nic o długości fali (tyle że nie
    pamiętam czy chodzi o połówkę czy o ćwiartkę) większej niż wymiar oczka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2017-12-17 22:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Dec 2017 16:37:59 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie jest tak. Siatka nie przepuszcza nic o długości fali (tyle że nie
    > pamiętam czy chodzi o połówkę czy o ćwiartkę) większej niż wymiar oczka.

    A ta fala ma 12cm, a oczka ~2 mm.

    J.

  • 27. Data: 2017-12-17 23:12:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Dec 2017 22:09:08 +0100, J.F. napisał(a):

    > A ta fala ma 12cm, a oczka ~2 mm.

    No to fala nie przejdzie. Przecieka głównie przez szczelinę między
    drzwiczkami a obudową.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2017-12-18 01:36:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > duzego spadku sygnalu, to jakie moze byc tlumienie ?
    >
    > 100x (20dB) to by chyba pokazal na tych kreskach wyraznie.

    No ale nie wiemy nawet jaką ten wskaznik ma charakterystyke.

    > Ale teraz telefony maja tez 2.1 i 2.6GHz.

    Nie robi, robi czy nie zechce mu się użyć tej niższej.

    > Poza tym siatka w tej szybce powinna byc nawet skuteczniejsza dla
    > dluzszych fal.

    Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2017-12-18 02:11:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ta fala ma 12cm, a oczka ~2 mm.

    Większoć się odbije, część się ugnie i "wleci" w dziurkę. Ile, mozna
    policzyc, ale nie jestem aż tak zdeterminowany :)

    Generalnie fale dłuższe mają większa przenikalność, ale to raczej nalezy
    rozumieć jako *przez różne materiały*, a niekoniecznie *przez metale
    i klatki Faradaya*. Poza tym, 800-2600MHz to w tym aspekcie MZ niewielka
    różnica.

    Ale też przecież powinno być możliwe zaprojektowanie czegoś co tłumi na
    bazie właśnie długości fali, skoro np. wymiary anten radiowych są z tą
    długością ściśle związane, nie?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2017-12-18 20:33:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" p0ufa4$36k$...@d...me

    > się z 5 na 4 kreski. może blacha za cieńka. no to do garnka z grubego

    Garnek w garnek itd...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......