  • 11. Data: 2017-12-15 20:45:48
    Temat: Re: jak fizycznie pozbawić na chwile telefon zasięgu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Na próbę zamknąłem kiedyś jeden z telefonów w mikrofalówce, no i
    >zgubił zasięg WiFi ale GSM pozostawał. I nie wiem czy z moją kuchenką
    >było coś nie teges czy najnormalniej w świecie mikrofalówki nie robią
    >wrażenia na sygnale GSM?

    Moja tez nie robi.
    A to nawet podobna czestotliwosc.

    J.

  • 12. Data: 2017-12-15 22:31:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.12.2017 o 12:10, J.F. pisze:

    > Owinac folia, owinac folia drugi raz, wsadzic do puszki, puszke do
    > garnka, a garnek do mikrofali.
    > Kiedys straci zasieg :-)

    tylko czy zdąży zrobić to wszystko + dodatkowo w drugą stronę - czyli
    odwijanie - w 15 sekund? :)

    Łukasz

  • 13. Data: 2017-12-16 11:49:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-15 o 13:10, J.F. pisze:
    > Owinac folia, owinac folia drugi raz, wsadzic do puszki, puszke do
    > garnka, a garnek do mikrofali.
    Garnek oczywiście z rtęcią. :-)
    Ale pewnie się nie utopi.

    Robert

  • 14. Data: 2017-12-16 12:14:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie dziala. Po tym eksperymencie zaczalem sie odsuwac od mikrofali w
    > czasie pracy.
    > Ale sprobowac mozna, moze masz lepszy model.

    Przepuszczają nawet te lepsze. Kiedyś modyfikowałem jedną i ogólnie
    byłem zainteresowany, jak i które części nagrzewają się w środku od
    promieniowania. Przy okazji okazało się, że niektóre kamery na
    podczerwień, są pięknie wyczulone na mikrofale (powstaje
    intereferencja), choć to zupełnie inna długość fali. DOść powiedzieć,
    że to mocno taka se klatka Faradaja, a już przednia "szybka"
    najbardziej. Z drugiej strony, jak się nie używa na okrąglo z głową
    przy szybce to pewnie pomijalne promieniowanie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2017-12-16 12:45:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-12-17 o 19:18, ToMasz pisze:
    > witam
    > chcę na 15 sekund pozbawić telefon zasięgu gsm (wifi i BT też)
    > myślałem ze jak go wsadzę do metalowej puszki po ciasteczkach, zamknę
    > szczelnie - to straci zasięg - nie stracił. w zasadzie zasieg obniżył
    > się z 5 na 4 kreski. może blacha za cieńka. no to do garnka z grubego
    > aluminium. no właśnie - aluminium. też nie działa. żeliwnych niemam. czy
    > macie pomysły jak mechanicznie, fizycznie w domu, pozbawić na chwilkę
    > zasięgu gsm?. żadne wyłączanie, odcinanie zasilania nie wchodzi w grę
    > ToMasz

    Ją to bym uziemił tę puszkę po prostu.

  • 16. Data: 2017-12-16 13:37:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 12:45:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ją to bym uziemił tę puszkę po prostu.

    Nie ma to wpływu na przenikanie fal do środka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-12-16 16:23:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 11:14:02 +0000 (UTC), Marcin Debowski

    > Przepuszczają nawet te lepsze. Kiedyś modyfikowałem jedną i ogólnie

    Moze miales gorsza :-)

> [...]
    > podczerwień, są pięknie wyczulone na mikrofale (powstaje
    > intereferencja), choć to zupełnie inna długość fali.

    Kompletnie inna. To pewnie jakies zaklocenia elektryczne byly ... ale
    ciekawe, czestotliwosc tez inna.
    No chyba ze ... magnetron ma modulacje 100Hz, a moze wrecz 50Hz.

    > DOść powiedzieć,
    > że to mocno taka se klatka Faradaja, a już przednia "szybka"
    > najbardziej. Z drugiej strony, jak się nie używa na okrąglo z głową
    > przy szybce to pewnie pomijalne promieniowanie.

    Hm, telefon dziala w najlepsze, to ile wpuszcza do srodka - 10% czy 1%
    sygnalu ?
    Jesli tyle samo wypuszcza, 10% z 600W - strach sie bac :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-12-16 16:49:13
    Od: colnet <u...@i...pl>

    W dniu 14.12.2017 o 18:18, ToMasz pisze:
> [...]
    > macie pomysły jak mechanicznie, fizycznie w domu, pozbawić na chwilkę
    > zasięgu gsm?. żadne wyłączanie, odcinanie zasilania nie wchodzi w grę

    Dla BlueTooth spróbuj tą puszkę stalową, ale prze włożeniem telefonu do
    niej
    włącz w telefonie : "Tryb Samolotowy" - z powrotem w ciągu 15 sekund
    powinneś
    się wyrobić w czasie.

  • 19. Data: 2017-12-17 01:37:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 16 Dec 2017 11:14:02 +0000 (UTC), Marcin Debowski

    > Moze miales gorsza :-)

    Miałem starszego wiekiem brata tej: https://www.ceneo.pl/36486601 i
    jeszcze inną Panasonica ale już dużo tańszą. Były zakłóceniowo
    porównywalne.

    > Kompletnie inna. To pewnie jakies zaklocenia elektryczne byly ... ale
    > ciekawe, czestotliwosc tez inna.
    > No chyba ze ... magnetron ma modulacje 100Hz, a moze wrecz 50Hz.

    Zakłócenia jak najbardziej. Obraz miał ładne prążki, a wiem, że to
    mikrofale (a nie coś innego), bo wstawiłem do kuchenki blok z wodą
    wyprowadzając na zewnątrz węże i na wlo/ylotach też mi trochę siało
    mimo izolowania grubą folią aluminiową.

    Generalnie efekt występował gdzie nie było, ciągłej powierzchni metalu,
    np. również w pobliżu otworów wentylacyjnych z tyłu. Ale też,
    promieniowanie było na tyle słabe, że o ile pamiętam jakiś metr od
    kuchenki już niewiele było widać.

    > Hm, telefon dziala w najlepsze, to ile wpuszcza do srodka - 10% czy 1%
    > sygnalu ?
    > Jesli tyle samo wypuszcza, 10% z 600W - strach sie bac :-)

    10% to zdecydowanie nie uwwierzę (odczułbyś MZ). Poza tym szybka z
    przodu jest zapewne zaprojektowana na 2.4GHz (~12cm) a gsm używa 0.9 i
    1.8GHz (~30/15 cm) - może więcej przecieka, szczególnie tego 0.9.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2017-12-17 02:12:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-17, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > 10% to zdecydowanie nie uwwierzę (odczułbyś MZ). Poza tym szybka z
    > przodu jest zapewne zaprojektowana na 2.4GHz (~12cm) a gsm używa 0.9 i
    > 1.8GHz (~30/15 cm) - może więcej przecieka, szczególnie tego 0.9.

    Góglnąłem:
    https://www.researchgate.net/post/Does_a_cell_phone_
    transmission_penetrate_a_microwave_oven

    "[..] microwave shielding is imperfect, many microwaves leak radiation.
    The FDA (in the US) says that it can leak 5 milliwatts of microwave
    radiation per square centimeter at approximately 2 inches from the oven
    surface (at the operating frequency)."

    --
    Marcin