  • Data: 2009-09-10 18:00:57
    Temat: Re: jak akarta graficzna do obróbki zdjęć ?
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:
    > Pewnie kupię photoshopa i zastanwiaam się nad doborem karty grafcznej do
    > komputera. Tak, by nie przepłacić, ale i wykorzystać CUDA .

    Poczytałem odpowiedzi na to pytanie i zupełnie się zgadzam: tak, ja też
    chciałbym najnowszą, najszybsza kartę, oczywiście cuda (i te na kiju, i
    te od wianków). Ale jak na razie to mam w komputerze starego Matroxa
    P750. Dlaczego? Ano dlatego, że jak go wymieniłem któregoś dnia na jedną
    z tych nowoczesnych kart nVidii za ciężkie pieniądze, to się okazało, że
    mam świtny sprzęt do grania (tak, naprawdę świetny, płynnie generujący
    najbardziej skomplikowany obraz terenu z najbardziej realistycznym
    odwzorowaniem detali), ale nie do Photoshopa pracującego z dwoma
    monitorami. Więc szybciutko wykopałem Matroxa ze śmietnika i wsadziłem z
    powrotem na stare miejsce, a kartę nVidii sprzedałem.

    Co takiego różni mojego Matroxa od nVidii? Mogę podłączyć jednocześnie
    dwa monitory przez DVI i mam świetnie działające, stabilne drivery do
    obsługi dwóch monitorów oraz naprawdę dobrze działające zarządzanie
    dwoma monitorami. Kiedy porówna się służące do tego oprogramowanie
    nVidii i Matroxa to wyraźnie widać, że jednak nVidia jest bardziej
    ukierunkowana na graczy. Natomiast Matrox niemal wyłącznie na pracę z
    grafiką.

    Więc może jednak na potrzeby Photoshopa lepiej kupić kartę Matroxa
    zamiast nVidii, a jednocześnie system 64-bitowy i więcej RAM-u?

    Jakub Roguski

    http://www.roguski.eu