-
21. Data: 2016-11-22 10:57:23
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Marek"
> W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika,
która
To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.
---
Nonsens
W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).
---
To kwestia umowy
-
22. Data: 2016-11-22 12:25:26
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Marek wrote:
> On Mon, 21 Nov 2016 22:23:02 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>> W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika,
> która
>
> To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.
dane mojego silnika należą do mnie
> W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
> gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).
nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
23. Data: 2016-11-22 21:15:39
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 22 Nov 2016 11:25:26 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> Marek wrote:
>
>> On Mon, 21 Nov 2016 22:23:02 +0100, Tomasz Pyra
>> <h...@s...spam.spam> wrote:
>>> W wielu państwach zbieranie takich danych wymaga zgody użytkownika,
>> która
>>
>> To są dane silnika i należą do producenta a nie do użytkownika.
>
> dane mojego silnika należą do mnie
Tu dość ciekawie wygląda oprogramowanie w ASO (jeśli dobrze pamiętam to
było w Citroenie), gdzie włączając funkcjonalność logowania danych
wyświetla informacje, że użytkownikowi trzeba wydrukować i dać do
podpisania dokument wyrażenia zgody na zbieranie danych i wprowadzić numer
tego dokumentu do logowanych danych.
>> W przypadku maszyn budowlanych jest to dość wygodne. Serwis
>> gwarancyjny przyjeżdża sam niewzywany, mina operatora bezcenna :).
>
> nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B
Dokładnie
-
24. Data: 2016-11-24 22:08:41
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Acha, no proszę. Jutro wrzucę jakiegoś CDR-a i zobaczymy co wyjdzie.
>
No i nadal głupi jestem.
CDR też dobrze się czyta (znaczy opisy są).
Znalazłem jedną płytę, której nie opisał mi, choć fabrycznie nagrana.
Odkryłem za to w opisie samochodu, że jest menu, w którym jest data
powiadomienia serwisu o konieczności przeglądu (czy jakoś tak). Więc
ewidentnie komunikacja jest możliwa, choć niekoniecznie w moim przypadku
- ja mam to pole puste, może dlatego że niedawno właśnie serwis był.
Zaciekawiło mnie to, że PC z EAC-iem ma kłopoty z nazwami, a samochód
łyka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.
Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?
I.
-
25. Data: 2016-11-24 22:11:01
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Weź se pan wysmaż płytę - raz z CD-Text-em a raz bez i będziesz wiedział.
Tak należało by zrobić, ale smażalnica nie bardzo czynna. Patelnia za
stara, a i olej gdzieś się wylał :(
Ewidentnie czas na nową kuchnię... tylko że stara poza tym przypadkiem
jeszcze dobrze działa i jakoś tak przyzwyczajony jestem do niej.
I.
-
26. Data: 2016-11-24 22:39:52
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Irek.N. wrote:
yka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.
>
> Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?
u mnie w Cmaksie samochód się po prostu łączy z telefonem po BT. I to
jest powiadamianie
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
27. Data: 2016-11-24 22:55:09
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> u mnie w Cmaksie samochód się po prostu łączy z telefonem po BT. I to
> jest powiadamianie
>
Ok, ale to zadziała w bardzo nielicznych przypadkach.
Musi być telefon, musi być sparowany z samochodem, z dostępem do sieci i
na dodatek sprawny po kolizji. Trochę to słabe rozwiązanie.
I.
-
28. Data: 2016-11-24 23:09:34
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Irek.N. wrote:
>> u mnie w Cmaksie samochód się po prostu łączy z telefonem po BT. I to
>> jest powiadamianie
>>
>
> Ok, ale to zadziała w bardzo nielicznych przypadkach.
> Musi być telefon, musi być sparowany z samochodem, z dostępem do sieci i
> na dodatek sprawny po kolizji. Trochę to słabe rozwiązanie.
>
no tak jest teraz. Jeśli masz na myśli to co mieli, bo nie wiem czy już
obowiązuje, obowiązkowe wprowadzić to pewnie będzie miało moduł GSM i
pewnie GPS. bo najprościej., chyba, że akurat będziesz w dziurze :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
29. Data: 2016-11-25 00:50:19
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:08:41 +0100, Irek.N. napisał(a):
> Zaciekawiło mnie to, że PC z EAC-iem ma kłopoty z nazwami, a samochód
> łyka praktycznie wszystko. Coś to podejrzane.
>
> Ok, czy system powiadamiania służb w przypadku kolizji to zwykłe GSM?
Chyba tak, z tym ze:
-do rozmowy z nr 112 i kilkoma innymi telefon GSM aktywnej karty SIM
nie potrzebuje,
-ale jak ma "powiadomic sluzby", to chyba nie wystarczy rozmowa.
J.
-
30. Data: 2016-11-25 15:05:54
Temat: Re: internet w samochodach - jak?
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 22 Nov 2016 11:25:26 -0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
> dane mojego silnika należą do mnie
No niestety nie, tak samo jak oprogramowanie ECU, zawarłeś w
momencie zakupu pojazdu tylko licencję na użytkowanie . W USA trwa
teraz walka o to by jednak użytkownik miał prawo do modyfikacji ecu
ale jeszcze nie wiadomo jak się to skończy.
http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportat
ion/systems/its-now-temporarily-legal-to-hack-your-o
wn-car
> nie myl pojazdów sprzedawanych konsumentom i B2B
Nie ma znaczenia kto kupuje.
--
Marek