  • 1. Data: 2016-11-19 20:07:18
    Temat: internet w samochodach - jak?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Jest sobie wozidło, wkładamy CD, a po chwili pojawiają się nazwy
    utworów, wykonawca, tytuł płyty. Pytanie... jakim cudem?

    Znaczy, wiem jak w przypadku gdy jest w zasięgu internet i można się
    zalogować. Pytanie powinno raczej brzmieć "jak w samochodach rozwiązany
    jest dostęp do internetu, skoro nie ma żadnego abonamentu i nie jest
    znany przecież potencjalny dostawca".

    I.

  • 2. Data: 2016-11-19 20:10:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze na cd sa zapisane.

  • 3. Data: 2016-11-19 20:32:30
    Temat: Re: internet w samochodach - jak?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Moze na cd sa zapisane.

    Nie sądzę, nie było ich po włożeniu płyty, pomimo tego, że była
    odtwarzana. Pojawiły się po minucie...nie wiem dokładnie kiedy.
    Poza tym gdyby były na CD, to PC-ty też widziały by nazwy.

    I.

  • 4. Data: 2016-11-19 21:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Nie sądzę, nie było ich po włożeniu płyty, pomimo tego, że była
    > odtwarzana. Pojawiły się po minucie...nie wiem dokładnie kiedy.
    > Poza tym gdyby były na CD, to PC-ty też widziały by nazwy.

    Nie wszystkie odtwarzacze (programowo) widzą CD-Text.

    http://cd-dvd.pl/cd-text-czyli-utwor-z-tytulem

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 5. Data: 2016-11-19 21:08:33
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-11-19 19:32, Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:

    > Nie sądzę, nie było ich po włożeniu płyty, pomimo tego, że była
    > odtwarzana. Pojawiły się po minucie...nie wiem dokładnie kiedy.
    > Poza tym gdyby były na CD, to PC-ty też widziały by nazwy.

    Większość programów na PC te dane ignoruje.

  • 6. Data: 2016-11-19 21:26:10
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie wszystkie odtwarzacze (programowo) widzą CD-Text.
    >
    > http://cd-dvd.pl/cd-text-czyli-utwor-z-tytulem

    Acha, no proszę. Jutro wrzucę jakiegoś CDR-a i zobaczymy co wyjdzie.

    I.

  • 7. Data: 2016-11-19 22:42:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 19 Nov 2016 20:07:18 +0100, Irek.N. napisał(a):

> [...]
    > zalogować. Pytanie powinno raczej brzmieć "jak w samochodach rozwiązany
    > jest dostęp do internetu, skoro nie ma żadnego abonamentu i nie jest

    Kompletna baza CDDB (wszystkie tytuły wydane kiedykolwiek na CD wraz z
    hashami) zamjuje 877MB - to nie jest dużo.
    Dziś 1GB flash to jest cena rzędu $1, czyli do przebolenia.

    Pytanie czy zgadnie tytuły z płyt nowszych niż radio?
    Jeśli tak, to musi mieć jakiś kanał aktualizacji - może być np. darmowe,
    niezabezpieczone WiFi. Od czasu do czasu zaparkujesz auto gdzieś gdzie
    działa i może wtedy ściągnie?

    Inną opcją jest CD-Text (dane o tytułach zapisane na płycie), to chyba
    nigdy nie było zbyt popularne.

  • 8. Data: 2016-11-19 22:48:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.11.2016 20:07, Irek.N. pisze:

    > Pytanie powinno raczej brzmieć "jak w samochodach rozwiązany jest dostęp do
    > internetu, skoro nie ma żadnego abonamentu i nie jest znany przecież potencjalny
    > dostawca".

    Cudów nie ma, także w samochodzie - potrzebne jest urządzenie GSM z aktywną kartą
    SIM, z włączoną usługą transmisji danych, by taki odtwarzacz CD mógł się połączyć
    z internetem. W opisanej sytuacji pojawiające się informacje o utworze muszą być
    zapisane na płytce.

  • 9. Data: 2016-11-19 22:52:26
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 19.11.2016 o 22:42, Tomasz Pyra pisze:

    > musi mieć jakiś kanał aktualizacji - może być np. darmowe,
    > niezabezpieczone WiFi. Od czasu do czasu zaparkujesz auto gdzieś gdzie
    > działa i może wtedy ściągnie?

    Jest jeszcze teoretycznie możliwość wbudowanego dostępu do internetu
    przez sieć 3G/4G na podobieństwo niektórych modeli czytników e-booków
    Kindle. Tutaj więcej szczegółów:

    http://swiatczytnikow.pl/darmowy-internet-na-kindle-
    3g-16-pytan-i-odpowiedzi/

    --

[...]