eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsminternet bezprzewodowy -- garść pytań ( wybór modemu i wybór operatora ) › Re: internet bezprzewodowy -- garść pytań=?ISO-8859-2?Q?=28_wyb=F3r_modemu_i_wyb=F3r_operatora_=29?=
    From: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: internet bezprzewodowy -- garść
    pytań=?ISO-8859-2?Q?=28_wyb=F3r_modemu_i_wyb=F3r_operatora_=29?=
    Date: Sun, 17 May 2009 09:05:52 +0000 (UTC)

    Tomaszek wrote:
    > Czy operatorzy nie stosują jakiś blokad w stosunku do modemów nie
    > zakupionych u nich? Każdą kartę SIM będę mógł pożenić z modemem bez
    > simlocka? Czy oprogramowanie zawarte w modemie bez simlocka umożliwia
    > mi pełną obsługę każdej karty SIM?

    W 50% przypadków (Orange i Plus) stosują normalne simlocki jak w
    przypadku telefonów.

    > Jak wyglądają problemy techniczne z poszczególnymi sieciami ( błędne
    > rozliczenia, brak połączenia itp. ) Czytając grupę można odnieść
    > wrażenie, że każdy operator w mniejszym lub większym stopniu oszukuje
    > swojego klienta, reklamacje to walenie głową w mur.

    Tak, każdemu (nawet OPom) zdarzają się potyłki. Ale każdy z nich ma
    Biuro Olewania Klienta, które często jest w stanie pomóc.

    > Jaką przeglądarką powinienem się zainteresować, żeby zaoszczędzić na
    > ściąganiu tych wszystkich wodotrysków ze stron WWW.

    Jak chcesz skrajnie oszczędzać, to wersja beta Opery 10 (z technologią
    Turbo). Ale nie używaj trybu turbo do logowania się do banków i innych
    tego typu instytucji (to działa podobnie jak Opera Mini - strony są
    zmniejszane przez serwery proxy Opery).

    > Domyślam się, że na
    > potrzeby korzystania z łączy bezprzewodowych powstały jakieś mody
    > znanych przeglądarek, które nie pobierają tych wodotrysków

    Ja najczęściej używam po prostu Firefoxa z Adblockiem. Będąc na skrajnie
    słabym i drogim połączeniu (GPRS, czasem bez EDGE) to blokuję także
    wszystkie flash'e i ładuję tylko te, których potrzebuję, albo przesiadam
    się na Operę z Turbo.

    Jakub