  • Data: 2009-04-14 23:27:57
    Temat: Re: inteligentne liczniki energii ... do 2020 roku !?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek napisał co widzi:

    > A ja widzę związek. Przed wprowadzeniem czipowania muszą popróbować
    > na trochę łatwiejszym temacie.

    Popróbowali już na skarpetkach. Skarpetkami nas chcą powyzabijać.
    Uciskowymi, z gumką. Od tego Bürger w trzy miesiące. Ale my ciach.
    Żyletką. I skarpetka bezuciskowa zdrowa. My się im nie damy.

    > I pewno myślisz że tylko ty taki bystry będziesz że będziesz kupował
    > w dołku. Wszyscy wtedy będą chcieli kupować i okaże się że w okresach
    > czasu co kiedyś były dołkami będzie najdrożej. Na popycie i podaży to
    > się trochę znasz?

    Co nieco się znam. Słyszłem, że jeszcze cena w tej grze jest ważna.
    Ale żeby do jakiejś gry w ogóle doszło, to musi być przepływ informacji.
    Tak jak przy handlu rzodkiewką na rynku. Przy detalicznym kupowaniu
    elektryczności go nie ma. Ale gdyby był, to nie łudzę się, że obecna
    (kilkudziesięciokrotna) rozpiętość cen znana z handlu hurtowego by się
    utrzymała. Raczej taka rzodkiewkowa, jeden pęczek w cenie dwóch najwyżej.
    Za to można liczyć na to, że popyt by się lepiej dostosował do podaży.
    Może nawet energetyka by się obyła bez elektrowni szczytowo-pompowych
    o pięćdziesięcioprocentowej sprawności. A to też oznacza spadek kosztów.

    --
    Jarek