  • 1. Data: 2014-06-29 18:49:10
    Temat: instrukcja obsługi (lub podstawa prawna?) systemu PolCam (wideorejestrator)
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Czy ktoś gdzieś widział w sieci dostępną instrukcję (lub warunki jego
    użytkowania, sposób wykonywania pomiarów itd) wideorejestratora PolCam
    (tego, co go można w nieoznakowanych Vectrach spotkać)?

    Pytam, bo google mi nic nie wypluło (a na stronie polcam-u download na
    hasło), znajduje "poradniki" w których piszą dziwne (czasem sprzeczne)
    rzeczy, a mam "sprawę" z tym związaną - zostałem nagrany "zmierzony" na
    dużym (maksymalnym?) zoomie, ja nagrywającego w lusterku w ogóle nie
    widziałem (jakieś światła na horyzoncie), na nagraniu moje auto wygląda
    jak amatorskie nagranie promu kosmicznego podczas startu - trzęsie się,
    miota po całym ekranie, odległość to może być kilometr jak i pół
    kilometra - wg mnie zerowa dokładność szacowania odległości (już nie
    mówiąc o stałości tej odległości między mną, a rejestrującym pojazdem),
    no ale policja twierdzi co innego ("oni zostali przeszkoleni do
    wykonywania pomiarów, umieją utrzymywać stałą odległość i to jest stała
    odległość").
    W podaniach ludowych (i bełkocie internetu) odnajduję zapisy typu
    "pomiar powinien odbywać się na odległości nie większej niż 50m" a to
    już by skreślało cały pomiar...
    Czytam też, że (ponoć) do akt sprawy powinien zostać załączony
    (wypis?kopia?wyciąg) z takiej instrukcji, ale z tym zapoznam się dopiero
    jutro na rozprawie, więc trochę za późno...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-06-29 21:11:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-29 18:49, BartekK pisze:

    > Czytam też, że (ponoć) do akt sprawy powinien zostać załączony
    > (wypis?kopia?wyciąg) z takiej instrukcji, ale z tym zapoznam się dopiero
    > jutro na rozprawie, więc trochę za późno...

    Instrukcja wideorejestratora pewnie nie będzie zawierać jak zachować
    dokładność pomiaru prędkości innego pojazdu, bo wideorejestrator służy
    do pomiaru prędkości radiowozu.

    To że policja wykorzystuje fakt, że filmując na dużym zoomie mogą się
    zbliżać do filmowanego, a nie widać tego na filmie to coś co widziałem
    już wielokrotnie (na materiałach które trafiają do mediów).

    To co możesz to nie przyjąć mandatu, opisać swoje wątpliwości, sąd
    powoła biegłego który "wyda wyrok".

  • 3. Data: 2014-06-29 21:21:35
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-29 21:11, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > już wielokrotnie (na materiałach które trafiają do mediów).
    >
    > To co możesz to nie przyjąć mandatu, opisać swoje wątpliwości, sąd
    No i nie przyjąłem mandatu, bo mnie wkurzyli - auto które miało Vmax
    152km/h jak było nowe - jechało wg ich pomiaru z kilometra 160km/h, w
    dodatku zaproponowali od razu 1000zł i 20 punktów, bo po drodze gdzieś
    było jakieś skrzyżowanie, więć jedno przekroczenie 160@90 liczą jako x2
    wykroczenia, a dodatkowo (widząc szybko zbliżające się auto, by na
    szerokiej drodze je przepuścić) zjechałem na prawy pas "awaryjny" -
    czyli przekroczyłem linię ciągłą + zrobiłem to bez użycia migacza...

    Swoją drogą niezły expres - w czwartek wykroczenie, w poniedziałek
    rozprawa... Gdyby sądy były tak dyspozycyjne do spraw "dla obywatela"...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-06-29 22:58:24
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>

> [...]
    >
    > Swoją drogą niezły expres - w czwartek wykroczenie, w poniedziałek
    > rozprawa... Gdyby sądy były tak dyspozycyjne do spraw "dla obywatela"...

    My takie sprawy rozstrzygamy w jeden dzień

  • 5. Data: 2014-06-29 23:38:52
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.06.2014 18:49, BartekK pisze:
    > Czy ktoś gdzieś widział w sieci dostępną instrukcję (lub warunki jego
    > użytkowania, sposób wykonywania pomiarów itd) wideorejestratora PolCam
    > (tego, co go można w nieoznakowanych Vectrach spotkać)?

    Pomiar pośredni, czy bezpośredni? Czyli Iskra (pomiar) + Polcam (Video),
    czy Polcam (pomiar i video)? Wyciągnij z akt sprawy zapis i pokaż.

  • 6. Data: 2014-06-29 23:57:57
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 29 Jun 2014 21:21:35 +0200, BartekK wrote:

    > No i nie przyjąłem mandatu, bo mnie wkurzyli - auto które miało Vmax
    > 152km/h jak było nowe - jechało wg ich pomiaru z kilometra 160km/h

    A ile jechałeś?

    Tomek

  • 7. Data: 2014-06-29 23:59:22
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 czerwca 2014 21:21:35 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >

    > Swoją drogą niezły expres - w czwartek wykroczenie, w poniedziałek
    >
    > rozprawa... Gdyby sądy były tak dyspozycyjne do spraw "dla obywatela"...

    173

    A dla kogo jak nie w interesie obywatela ten sąd tak szybko działa. Przed
    policjantami byłeś winny bez potrzeby udowadniania ci winy. Nie mogłeś się bronić ani
    negocjować. Wybrałeś drogę sądową. Zanim Cie sąd nie skaże jesteś niewinny. Jak nie
    masz kasy to dostaniesz obrońce z urzędu. Jak wykażesz że oskarżenie jest lipne to
    wychodzisz jako wolny człowiek. I kurwa Tobie to nie pasuje.

  • 8. Data: 2014-06-30 00:15:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-29 23:38, anacron pisze:

    > Pomiar pośredni, czy bezpośredni? Czyli Iskra (pomiar) + Polcam (Video),
    > czy Polcam (pomiar i video)? Wyciągnij z akt sprawy zapis i pokaż.
    Pomiar tylko radiowozu (czyli pośredni), sam PolCam. Sprawa już jutro,
    ale wyciągnę ile się da.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-06-30 00:16:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-29 23:57, Tomasz Stiller pisze:

    > A ile jechałeś?
    Jakieś 110, może 120 momentami (@90). Popołudnie/wieczór (~17:00), ani
    pół auta na drodze po horyzont, szeroka droga z pasami awaryjnymi,
    dopiero co odremontowana, trudno jechać równą 90tką ;) zwłaszcza że do
    domu daleko. No ale też nie ciśnie się 160 dostawczym najsłabszym
    dieslem załadowanym po dach, bo to się w spalaniu nie opłaca.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-06-30 00:21:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-30 00:16, BartekK pisze:

> [...]
    > domu daleko. No ale też nie ciśnie się 160 dostawczym najsłabszym
    > dieslem załadowanym po dach, bo to się w spalaniu nie opłaca.

    A ty, na pustej drodze, nawet 1 samochodu nie widać, to ile byś tutaj
    jechał?
    https://www.google.pl/maps/@50.84129,17.36675,3a,75y
    ,61.67h,81.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0ZNMEAuKsRoQz1cUO
    ul6Pw!2e0?hl=pl

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173