    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: [Re]instalacja systemu
    Date: 04 Nov 2012 20:16:43 GMT

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > W domu np. ja :)

    Pewnie i ja kiedyś. W pewnej chwili robienie jakiś większych
    obliczeń w domu straci zupełnie sens (jak za dzisiejszą cenę będzie
    można wyrwać 2-3 razy mocniejszego VPS :)). Gdybym zarabiał z 500 zł
    więcej, to już dziś wymieniłbym desktopa na NAS+VPS+laptop(z dockiem,
    LCD i resztą akcesoriów).
    Przez 2 lata studiów przeżyłem na samym laptopie 14" i myszce. Licencjat
    (symulacyjny) napisałem, Morrowinda przeszedłem, widzę nadal nieźle.
    Tragedii nie było, ale wygoda też przeciętna :).

    > Powiem Ci że różnica w laptopie między dyskami 5400 a 7200 jest spora
    > ale między 5400 a SSD to przepaść, to tak jak byś chciał w wyścigu F1

    No w to mogę uwierzyć. Dyski seryjnie montowane w laptopach rzeczywiście
    szału nie robią (a wymiana na Scorpio Black nie wychodzi dużo taniej
    niż na SSD).

    > WD od jakiegoś czasu ukrywa prędkość obrotową dysków, ciekawe czemu ??

    Mogę nawet uwierzyć w wersję, że optymalizują pod konkretną sztukę
    (wystarczy każdy dysk rozpędzić i zbadać drgania). Tak czy siak - jest
    mi to zupełnie obojętne. Dysk jest szybki, chłodny i cichy.
    notb.ovh.org/WD.png
    notb.ovh.org/Seagate.png (i jakieś 600 badów :P).

    pozdrawiam,
    PK