eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyinstalacja gazowa - szukam info › Re: instalacja gazowa - szukam info
  • Data: 2010-04-07 23:26:21
    Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
    > instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć czegoś
    > o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach z
    > gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
    > zestawów, wszelkich sugestiach itp.


    W dzisiejszych czasach ceny instalacji spadły na tyle, ze w większości
    przypadków montuje sie IVgen, która ma mniej wad niż II gen
    III gen nie montuje sie w ogole (z resztą w ogole nie montowało sie ich zbyt
    długo, bo kosztują praktycznie tyle co IV gen, a są od nich gorsze i tylko
    bardzo szczególna budowa zasilania samochodowego mogła być przesłanką do ich
    montażu - np. mechaniczny wtrysk paliwa)
    I gen nie montuje sie już w ogole, bo ciężko znaleźć teraz prosty samochód z
    zasilaniem gaźnikowym, a i w takim II gen będzie lepsza.
    V gen to już spory wydatek opłacalny tylko w drogich i bardzo zaawansowanych
    technologicznie samochodach, choć oczywiście jak chcesz mozesz założyć to
    do, tfu, Matiza.

    Tak plus minus:

    I gen - instalacja bez elektroniki, gaz podawny mikserem do gardzieli
    gaźnika, regulacja srubą
    II gen - instalacja z "elektroniką". Cudzysłowie, bo elektronika nie zwykle
    przewyższa zaawansowaniem programatora pralki z lat 80tych ;-)
    Mozliwość regulacji za pomocą atutatora zamiast sruby. Zwykle jak sie
    zepsuje polak-druciarz wymienia go na srube
    III "półwtrysk" gazu. Wtrysk odbywa sie jak w IV gen. bezposrednio przed
    zawrory przez wwierconą dysze w klektor ssący, jednak gaz podawny jednym
    wtryskiwaczem do rozdzielacza, z ktorego gaz pobierany jest dziękki ssaniu
    cylindra. Znacznie wyeliminowana mozliwość strzału w dolot.
    IV gen wtrysk fazy lotnej. Gaz podawny przez dysze bezposrednio przed zawory
    przez wwiercenie sie w kolektor dolotowy. Każda dysza dostaje gaz poprzez
    osobny wtryskiwacz. Praktyczny brak mozliwości strzału.
    V wtrysk fazy ciekłej. Najbardziej zaawansowana technologia, gaz podawny do
    cylindrów w fazie ciekłej, tak jak Pb.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: