eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyinstalacja gazowa - szukam info › Re: instalacja gazowa - szukam info
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: instalacja gazowa - szukam info
    Date: Wed, 7 Apr 2010 23:26:21 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <hpita0$nsq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-199-218-179.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1270675585 24474 213.199.218.179 (7 Apr 2010 21:26:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 21:26:25 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271226
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
    > instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć czegoś
    > o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach z
    > gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
    > zestawów, wszelkich sugestiach itp.


    W dzisiejszych czasach ceny instalacji spadły na tyle, ze w większości
    przypadków montuje sie IVgen, która ma mniej wad niż II gen
    III gen nie montuje sie w ogole (z resztą w ogole nie montowało sie ich zbyt
    długo, bo kosztują praktycznie tyle co IV gen, a są od nich gorsze i tylko
    bardzo szczególna budowa zasilania samochodowego mogła być przesłanką do ich
    montażu - np. mechaniczny wtrysk paliwa)
    I gen nie montuje sie już w ogole, bo ciężko znaleźć teraz prosty samochód z
    zasilaniem gaźnikowym, a i w takim II gen będzie lepsza.
    V gen to już spory wydatek opłacalny tylko w drogich i bardzo zaawansowanych
    technologicznie samochodach, choć oczywiście jak chcesz mozesz założyć to
    do, tfu, Matiza.

    Tak plus minus:

    I gen - instalacja bez elektroniki, gaz podawny mikserem do gardzieli
    gaźnika, regulacja srubą
    II gen - instalacja z "elektroniką". Cudzysłowie, bo elektronika nie zwykle
    przewyższa zaawansowaniem programatora pralki z lat 80tych ;-)
    Mozliwość regulacji za pomocą atutatora zamiast sruby. Zwykle jak sie
    zepsuje polak-druciarz wymienia go na srube
    III "półwtrysk" gazu. Wtrysk odbywa sie jak w IV gen. bezposrednio przed
    zawrory przez wwierconą dysze w klektor ssący, jednak gaz podawny jednym
    wtryskiwaczem do rozdzielacza, z ktorego gaz pobierany jest dziękki ssaniu
    cylindra. Znacznie wyeliminowana mozliwość strzału w dolot.
    IV gen wtrysk fazy lotnej. Gaz podawny przez dysze bezposrednio przed zawory
    przez wwiercenie sie w kolektor dolotowy. Każda dysza dostaje gaz poprzez
    osobny wtryskiwacz. Praktyczny brak mozliwości strzału.
    V wtrysk fazy ciekłej. Najbardziej zaawansowana technologia, gaz podawny do
    cylindrów w fazie ciekłej, tak jak Pb.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: