  • 21. Data: 2014-11-13 13:03:29
    Temat: Re: impedancja mikrofonu...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    Thursday, November 13, 2014, 12:43:47 PM, you wrote:

    > Zaden, chcialem aby Tornad wsadzil 10uF do gniazdka i moglibysmy
    > pogadac o rezystancji wyjsciowej.

    Ale jaki widzisz problem w podłączeniu do gniazdka kondensatora 10uF?
    Oczywiście kondensatora na odpowiednie napięcie i przystosowanego do
    AC. Nadal będziesz rozpatrywał jego rezystancję? Którą?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2014-11-13 13:51:52
    Od: l...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > AC. Nadal będziesz rozpatrywał jego rezystancję? Którą?

    Ta "podobno" nieskonczona o ktorej wspomina Tornad.
    > Mikrofony pojemnosciowe maja rezystancje wyjsciowa rowna nieskonczonosci:).

    Jemu tlumacz nie mi.

  • 23. Data: 2014-11-13 13:57:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    Thursday, November 13, 2014, 1:51:52 PM, you wrote:

    > Ta "podobno" nieskonczona o ktorej wspomina Tornad.

    Konkretnie. Bo ja znam dwie rezystancje rozpatrywane w kondensatorach
    - szeregową, dążącą do zera i równoległą (odwrotność przewodności
    upływu) dążącą do nieskończoności. Tornadowi zapewne chodzi o drugą.
    Jakie zgłaszasz zastrzeżenia?

    Ja tego nie pisałem.

    > Jemu tlumacz nie mi.

    Zaczynasz się motać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-11-13 14:20:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > może jest w nim zintegrowany FET ?

    W elektretach typowo jest przedwzmacniacz na JFET z rezystorem
    w źródle. Albo go nie widzisz, albo to nie jest mikrofon elektretowy.
    Stawiam na to pierwsze: zalany/napluty?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2014-11-13 17:02:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.11.2014 o 23:09, sundayman pisze:
    > Jest sobie mikrofon AKG C411;
    >
    > http://www.akg.com/C411-1039.html?pid=968
    >
    > Jest to nieco nietypowy mikrofon pojemnościowy, do "przyklejenia" do
    > instrumentu, czyli wibracyjny.
    >
    > I teraz - wg. dokumentacji ma toto impedancję (1kHz) 200 Ohm.
    > Mierzony "normalnie" omomierzem ma około 1.2k
    >
    > No kuśwa - czy ja jestem głupi, bo mam wrażenie, że coś się nie zgadza ?
    > A może to możliwe, że dla 1kHz ma faktycznie 200R ?
    >
    > Jak to zmierzyć w miarę prosto ?

    Jak masz dobry miliwoltomierz to podłącz do mikrofonu, i podłączaj do
    mikrofonu oporność. Jesli napięcie będzie 1/2 nieobciążonego mikrofonu,
    to ta oporność będzie miała akurat tyle co mikrofon. Oczywiście jeszcze
    jakiś głośnik zasilany z generatora by się przydał.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 26. Data: 2014-11-13 17:29:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > IMO metoda dobra. Ale zawsze można coś sknocić. Jak wytwarzałeś sygnał?

    ano jak Bozia przykazała - to jest mikrofon kontaktowy - mam specjalny
    głośnik (Solid Drive), który nie ma membrany, tylko taki "trzpień",
    który dopiero przyłożony do czegoś wytwarza dźwięk.

    Do tego przyklejam (specjalnym glutem załączonym do mikrofonu) mikrofon,
    sygnał z generatora i jazda.

    Tak zresztą testuję te mikrofony w układzie docelowym.

  • 27. Data: 2014-11-13 18:03:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2014 17:29:00 +0100, sundayman napisał(a):

> [...]
    > który dopiero przyłożony do czegoś wytwarza dźwięk.
    >
    > Do tego przyklejam (specjalnym glutem załączonym do mikrofonu) mikrofon,

    Acha, ciekawe. Jeśli zatem nie popełniłes jakiegoś błędu w układzie
    pomiarowym to wygląda na to że mikrofon ma te 1,5k.
    Ale nie ustosunkowałeś się do mojego spostrzeżenia, które dalej nie daje mi
    spokoju, że omomierzem namierzyłeś 1,2 kom a met. techniczną przy napieciu
    10 V jakieś 50 kom? Co to za omomierz? :)
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2014-11-13 18:13:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Acha, ciekawe. Jeśli zatem nie popełniłes jakiegoś błędu w układzie
    > pomiarowym to wygląda na to że mikrofon ma te 1,5k.

    No i jak to się ma do deklarowanych 200 ohm ??
    Pozwać ich , czy jak ? :)

    > Ale nie ustosunkowałeś się do mojego spostrzeżenia, które dalej nie daje mi
    > spokoju, że omomierzem namierzyłeś 1,2 kom a met. techniczną przy napieciu
    > 10 V jakieś 50 kom? Co to za omomierz? :)

    sorki, musiałem przeoczyć pytanie.
    Ot - multimetr UNI-T UT60E

  • 29. Data: 2014-11-13 18:15:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Wygląda na to, że przy niskim napięciu z multimetru jest tak, a przy
    zasilaniu 10V - owak.
    Co być może w układzie z Fetem jest poprawne - ale nie wiem, ja się
    specjalizuję w MCU :)

  • 30. Data: 2014-11-13 18:43:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-12 23:42, sundayman pisze:

> [...]
    > Oryginalnie ten mikrofon podpięty jest długim koncentrykiem (20m) do
    > reszty urządzenia (a tam podciągnięty przez rezystor do zasilania, i
    > przez kondensator do wzmacniacza).
    >
    > Ponieważ łatwiej dostępne są mikrofony elektretowe o większej impedancji
    > - np. 1k2 i więcej - potrzebny mi prosty układ, który by tą impedancję
    > zmniejszył (przy mikrofonie) - ale nadal z użyciem połączenia 2
    > przewodowego.
    >
    > Czyli - podłączam z jednej strony mikrofon o impedancji 1k2 , z drugiej
    > mam GND i OUTPUT/ZASILANIE - ale już o impedancji właśnie np. 200R.

    Tranzystor polowy n-mos, lekko polaryzujesz bramkę aby liniowo pracował,
    źródło przez opór z kondesatorem równolegle na masę, dren podłączasz do
    wyjścia reszta urzdzenia da mu zasilanie i obciążenie.
    Tak są robione elektrety z zasilaniem, tylko mos jest chyba inny, nie
    wiem czy złączowy fet czasami tam nie jest.

    --
    Pozdr

    Janusz_K