  • 31. Data: 2014-11-13 19:45:04
    Temat: Re: impedancja mikrofonu...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2014 18:15:45 +0100, sundayman napisał(a):

    > Wygląda na to, że przy niskim napięciu z multimetru jest tak, a przy
    > zasilaniu 10V - owak.
    > Co być może w układzie z Fetem jest poprawne - ale nie wiem, ja się
    > specjalizuję w MCU :)

    Dziwna sprawa. Ten multimetr wykorzystuje baterie 6f22, czyli 9V. Zapewne
    nie podwyższa napięcia dla potrzeb pomiaru oporności. Więc to tym bardziej
    dziwne że różnica w pomiarach jest 30-krotna :)
    --
    Jacek

  • 32. Data: 2014-11-13 21:20:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dziwna sprawa. Ten multimetr wykorzystuje baterie 6f22, czyli 9V. Zapewne
    > nie podwyższa napięcia dla potrzeb pomiaru oporności. Więc to tym bardziej
    > dziwne że różnica w pomiarach jest 30-krotna :)

    fakt, też jestem w szoku.
    Wielokrotnie mierzyłem prąd pobierany przez mikrofon na 10V, bo
    myślałem, że się pomyliłem. No ale za cholerę nie chce być inaczej.

    Niemniej - sprawa się generalnie rypła, bo okazało się, że próba
    zastąpienia tego C411L jakimkolwiek innym mikrofonem elektretowym się
    nie uda.

    Wygląda na to, że ten AKG jest jednak ciut inaczej zbudowany. O ile w
    normalnym mikrofonie membranka jest supercienka, aby dobrze poddawała
    się ciśnieniu powietrza, to w AKG ta membrana jest relatywnie bardzo
    masywna (0.5mm co najmniej na oko).

    I kiedy się zwykły mikrofon potraktuje podobnie - czyli zakleimy
    otworki, i poddamy wibracji to niestety sygnał jest wielokrotnie słabszy
    (co oczywiste, bo membranka ma znacznie mniejszą masę).

    Nie do końca to rozumiem, bo jednak mimo tej ciężkiej membrany AKG
    przenosi szerokie pasmo (to mikrofon muzyczny w końcu).
    No ale - widać, że to nie jest "zwykły" mikrofonik inaczej opakowany i
    200 razy droższy :)

    Zatem - nie tędy droga panie pośle !
    Muszę spróbować opracować coś innego. Oczywiście motywacją jest cena
    (100E / szt.)
    Jest na czym oszczędzać :)

  • 33. Data: 2014-11-13 22:03:52
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 21:20, sundayman pisze:

    > fakt, też jestem w szoku.
    > Wielokrotnie mierzyłem prąd pobierany przez mikrofon na 10V, bo
    > myślałem, że się pomyliłem. No ale za cholerę nie chce być inaczej.

    Przestaję cokolwiek rozumieć z waszej dyskusji. Tak jakbym znalazł się
    na pierwszym roku elektroniki. Dlaczego porównujecie rezystancję
    dynamiczną do rezystancji statycznej? I czy pomiar został zrealizowany
    tak jak na rysunku Measurement Circuit w
    http://www.tme.eu/pl/Document/d10e5decc7553d3d9b71f6
    6417bdf5af/190505_bcm9765p-44.pdf
    Czyli jakie były wartości Rl i C podpiętych do Terminal 1?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2014-11-13 22:13:06
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 13.11.2014 o 21:20, sundayman pisze:

    > Zatem - nie tędy droga panie pośle !
    > Muszę spróbować opracować coś innego. Oczywiście motywacją jest cena
    > (100E / szt.)
    > Jest na czym oszczędzać :)

    Nie do końca rozumiem. Potrzebujesz mikrofonu kontaktowego, czy wręcz
    przeciwnie? :-)

    --
    rry

  • 35. Data: 2014-11-13 22:17:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czyli jakie były wartości Rl i C podpiętych do Terminal 1?

    4K7

    Kondensatora nie było - w punkcie "terminal 1" podpięta sonda
    oscyloskopu, w trybie AC, z dzielnikiem 10:1.

    Pomyślałem sobie (może niesłuszne), że w tej sytuacji C po prostu będzie
    zbędny.

  • 36. Data: 2014-11-13 22:25:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie do końca rozumiem. Potrzebujesz mikrofonu kontaktowego, czy wręcz
    > przeciwnie? :-)

    No właśnie jak najbardziej. Ten C411 spisuje się w miarę OK.
    Nieco niefajna jest cena, zwłaszcza jak się tego kupuje paredziesiąt szt. :/

    Poza tym ma (co chyba normalne) dość mocno określoną kierunkowość, co
    też sprawia pewne problemy.

    Czyli podsumowując - poszukuję tańszego odpowiednika, o zbliżónych
    parametrach - możliwie niewielka impedancja (bo długi kabel), praca w
    tym samym "trybie" dwuprzewodowym - GND i zasilanie/sygnał, o możliwie
    zbliżonej czułości.

    Oczywiście jak będzie większy sygnał wyjściowy, to dramatu nie będzie -
    zmniejszy się wzmocnienie odbiornika. Choć wolałbym taki sam, żeby były
    "zamienne" - wtedy użyszkodnik końcowy nie odczuje żadnej zmiany.

    Po odrzuceniu mikrofonów elektretowych teraz spróbuję z piezoceramikami.

  • 37. Data: 2014-11-13 22:45:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 22:17, sundayman pisze:

> [...]
    > oscyloskopu, w trybie AC, z dzielnikiem 10:1.
    >
    > Pomyślałem sobie (może niesłuszne), że w tej sytuacji C po prostu będzie

    No ale jak podłączasz w punkcie terminal 1 rezystor 1k5 do masy, to masz
    wtedy dzielnik 4k7:1k5. Przy zasilaniu 10 V na terminal 1 napięcie DC
    spada ci do 3 V. Żeby tego uniknąć powinieneś podłączyć obciążenie przez
    kondensator.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2014-11-13 22:46:53
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > zbędny.

    No ale jak podłączasz w punkcie terminal 1 rezystor 1k5 do masy, to masz
    wtedy dzielnik 4k7:1k5. Przy zasilaniu 10 V, napięcie DC na zacisku
    terminal 1 spada ci do 3 V. Żeby tego uniknąć powinieneś podłączyć

  • 39. Data: 2014-11-13 23:49:22
    Od: l...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > Po odrzuceniu mikrofonów elektretowych teraz spróbuję z piezoceramikami.

    Dla 20 metrowego przewodu?
    To juz lepiej cos w ta strone:
    http://tinyurl.com/lqvz22m

    plus:
    https://www.gearslutz.com/board/attachments/geekslut
    z-forum/126587d1246122618-ina217-pre-amp-ina217-larg
    e.gif

  • 40. Data: 2014-11-14 01:56:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtedy dzielnik 4k7:1k5. Przy zasilaniu 10 V, napięcie DC na zacisku
    > terminal 1 spada ci do 3 V. Żeby tego uniknąć powinieneś podłączyć

    no to się kuśwa pytałem - gdzie podłączyć ten rezystor ! :)
    Ok, to zbadam jutro jeszcze raz.