  • 11. Data: 2014-11-13 00:15:42
    Temat: Re: impedancja mikrofonu...
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-12 o 23:42, sundayman pisze:

    > ok, dobrze. To teraz - jak to zmierzyć ?
    >
    > Biorę mikrofon, zapodaję mu ton 1kHz - i co, mierząc prąd pobierany po
    > obliczeniu powinienem dostać te 200R ?

    Może wystarczy zmierzyć napięcia po obciążeniu rezystorami 10 kOhm i 1
    kOhm czy 200 Ohm. Oczywiście obciążenie podłączać poprzez kondensator o
    sporek pojemności. Np 220 uF.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-11-13 01:14:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To jest uniwersalna metoda, tylko trzeba zestaw opornikow lub
    > potencjometr :-)

    Znaczy równolegle ten opornik z mikrofonem ?

    Podłączony pod zasilanie 10V mikrofon pobiera 217 uA.
    Natomiast sygnał spada o 50% przy podłączeniu równolegle 1.5K (dla
    sygnału 1 kHz).

    No, to albo metoda jest do dupy, albo mikrofon ma tak impedancję 200R,
    jak ja jestem Michael Jackson.

  • 13. Data: 2014-11-13 01:28:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zmierzyc napiecie sygnalu, podlaczyc opornik 200 ohm, zmierzy napiecie
    > jeszcze raz - jak spadnie o polowe, to dobrze.

    napięcie Vpp ?
    Czy jakoś inaczej ?

  • 14. Data: 2014-11-13 09:04:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2014 01:14:30 +0100, sundayman napisał(a):

    > Podłączony pod zasilanie 10V mikrofon pobiera 217 uA.
    To ciekawe czym ty namierzyłeś 1,2 kom skoro met. techniczną wypada jakieś
    50 kom?

    > Natomiast sygnał spada o 50% przy podłączeniu równolegle 1.5K (dla
    > sygnału 1 kHz).
    > No, to albo metoda jest do dupy, albo mikrofon ma tak impedancję 200R,
    > jak ja jestem Michael Jackson.
    IMO metoda dobra. Ale zawsze można coś sknocić. Jak wytwarzałeś sygnał?

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-11-13 09:17:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 01:14, sundayman pisze:

> [...]
    > sygnału 1 kHz).
    >
    > No, to albo metoda jest do dupy, albo mikrofon ma tak impedancję 200R,

    Ale ten rezystor podłącz przez pojemność, bo tak to zmieniasz
    mikrofonowi warunki zasilania napięciem DC.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2014-11-13 11:18:57
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, November 12, 2014 5:10:03 PM UTC-5, sundayman wrote:
    > Jest sobie mikrofon AKG C411;
    >
    > http://www.akg.com/C411-1039.html?pid=968
    >
    > Jest to nieco nietypowy mikrofon pojemnościowy, do "przyklejenia" do
    > instrumentu, czyli wibracyjny.
    >
    > I teraz - wg. dokumentacji ma toto impedancję (1kHz) 200 Ohm.
    > Mierzony "normalnie" omomierzem ma około 1.2k
    > Nie ma tam żadnej dodatkowej elektroniki czy coś w tym rodzaju.

    Zobacz na googlach troche moze problem rozjasni. Np. pierwszy z brzegu

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrofon_elektretowy

    Technika zap.. tak, ze czasem trudno nadazyc.

    Mikrofony pojemnosciowe maja rezystancje wyjsciowa rowna nieskonczonosci:).
    Bawilem sie nimi za mlodu, mialem nawet oryginalny mikrofon hitlerowski, taki na
    rurze, w ktorej byl przedwzmacniacz lampowy.
    Teraz stosuje sie FET-a czyli tranzystor polowy, ktory te rezystancje nazywana
    wyjsciowa, ustala. Przy czym nalezy ja chyba rozumiec jako umowna, zblizona do
    rezystancji, przez ktora ten tranzystor polowy zostaje zasilany napieciem stalym. A
    skladowa zmienna czyli sygnal uzytkowy wychodzi przez kondensator. Tego tranzystora
    zapewne nie znajdziesz gdyz on prawdopodobnie jest wewnatrz struktury, mikroskopijnej
    wielkosci i zapewne przykroplony epoksydem.
    Pzdr
    Tornad

  • 17. Data: 2014-11-13 11:52:43
    Od: l...@g...com

    http://www.audiomatus.com/pomiar_impedancji.pdf

  • 18. Data: 2014-11-13 12:00:22
    Od: l...@g...com

    użytkownik Tornad napisał:

    > Mikrofony pojemnosciowe maja rezystancje wyjsciowa rowna nieskonczonosci:).

    Wiec podlacz 10uF do gniazdka sieciowego:)

  • 19. Data: 2014-11-13 12:27:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    Thursday, November 13, 2014, 12:00:22 PM, you wrote:

    > Wiec podlacz 10uF do gniazdka sieciowego:)

    Mikrofon pojemnościowy ma 10uF? Który?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2014-11-13 12:43:47
    Od: l...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Mikrofon pojemnościowy ma 10uF? Który?

    Zaden, chcialem aby Tornad wsadzil 10uF do gniazdka i moglibysmy
    pogadac o rezystancji wyjsciowej.