  • Data: 2010-12-29 19:44:14
    Temat: Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jan Górski napisał:
    > A jakie masz napięcie na żarówce w odczepie przewodzącym, a jakie w
    > nieprzewodzącym ? Moim zdaniem spokojnie da się bez odpinania
    > stwierdzić. Na nieprzewodzącym masz 0 / 220V, na przewodzącym spadki
    > napięć są niewielkie.

    Nie wiem jakie jest napięcie, bo to jest próbnik - taka zaawansowana
    neonówka. Nie pokaże dokładnie napięcia, tylko sygnalizuje pole
    elektryczne. Służy np. do wykrywania przewodów pod napięciem w ścianie.
    Przesuwasz ponad przewodem a próbnik brzęczy. W miejscu przerwy tracisz
    sygnał. Ewentualnie gdy zjedziesz z trasy kabla. Oczywiscie trzeba
    używać mózgu, bo przerwa może być na zerze, więc na chwilę trzeba
    zamienić przewody w puszce. Można regulować czułość, żeby precyzyjniej
    lokalizować przewód. Z mojego doświadczenia wiem, że ściany z cegieł
    muszą mieć jakieś właściwości magnetyczne, bo kabel pod tynkiem
    sygnalizuje z odległości ponad metra. Kabel na ścianie z betonu, też pod
    tym samym tynkiem nie ma aż takiego rozproszenia pola.
    Wracając do lampek - prowadzisz po trasie łańcucha i w miejscu, w którym
    przestanie brzęczeć, masz przerwę. Jeżeli obok będą trzy inne
    łańcuchy, to wykryje pole elektryczne właśnie z tych trzech. Dlatego
    zaznaczyłem, żeby ktoś się potem nie rozczarował, że trzeba te sprawne
    wyłączyć na samym początku. Który początek jest podłaczony do fazy, to
    właśnie podpowie próbnik, bo brzęczy. Jeżeli będzie zero, to obraca się
    wtyczkę w gniazdku.
    Tani i ciekawy aparacik. Ma jeszcze funkcję klasycznej neonówki,
    ponieważ zaświeci diodą, gdy włożysz wkrętak do otworu z fazą. Może też
    pomóc w testowaniu ciągłości obwodu i pokaże napięcie. Twoje ciało musi
    zamykać obwód.
    Wygląda tak:
    http://allegro.pl/probnik-fazer-777-warto-najtaniej-
    i1390107674.html