  • Data: 2010-12-30 21:37:58
    Temat: Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jan Górski napisał:
    > Zauważyłem, że sterownik migających lampek, żeby nimi migać, odcina
    > masę (a nie fazę), wtedy na wszystkich żarówkach jest 230V!

    Moment - to jest łańcuch szeregowy, więc od którejś strony zawsze będzie
    faza i tam dotknięcie (przy złej izolacji) robi się nieciekawe. Jak
    będziesz miał pecha, to złapiesz za ten gorszy koniec.
    Obróć wtyczkę - wtedy sterownik odetnie fazę. Lampki nie mają
    galwanicznej separacji od sieci, więc zawsze jest albo faza, albo zero.
    Dlatego też pisałem, że trzeba odwracać wtyczkę, to i będzie łatwiej
    lokalizować.
    Maciek