  • Data: 2010-12-30 07:27:34
    Temat: Re: ilu naprawilo lampki choinkowe?
    Od: Jan Górski <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zmontowałem sobie to : http://mathmed.blox.pl/2010/12/Detektor-kabli-pod-na
    pieciem-wlasnej-roboty.html
    Tak, rozwarty odczep, a konkretnie żarówka ma z jednej strony 230V, z
    drugiej 0V. Przewodzący odczep ma niewielkie spadki napięcia na każdej
    z żarówek, toteż nie maskuje pomiaru.

    Zauważyłem, że sterownik migających lampek, żeby nimi migać, odcina
    masę (a nie fazę), wtedy na wszystkich żarówkach jest 230V! Dlatego
    lampki w detektorze świecą w jak oszalałe, kiedy są wygaszone. Czy to
    bezpieczne ? Nawet dotknięcie przewodu w izolacji sprawia, że człowiek
    staje się kondensatorem, tak samo drzewko. Do tego, jak się
    odpowiednio złapie za źle wsadzoną oprawkę, to iskra może przeskoczyć.
    Nie wiem kto to dopuszczał do obrotu. Przecież to grozi porażeniem.