    From: "Przemek O." <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Thu, 19 May 2011 17:27:48 +0200
    <iqqtpa$gt3$1@node2.news.atman.pl> <iqr4u7$qpo$1@news.onet.pl>
    <iqr7pi$r95$1@node2.news.atman.pl> <iqrujs$b8$1@news.onet.pl>
    <iqs0o4$85o$1@news.onet.pl> <1...@l...localdomain>
    <iqtglc$5c5$1@news.onet.pl> <iqthln$9gp$1@news.onet.pl>
    <iqtirb$9kr$1@news.onet.pl> <iqtj7p$fel$1@news.onet.pl>
    <c...@w...googlegroups.com>
    <iqtpbn$80t$1@news.onet.pl>
    <7...@t...googlegroups.com>
    <0...@1...googlegroups.com>
    <iqu14k$9ee$1@news.onet.pl>
    <6...@g...googlegroups.com>
    <iqucfc$jta$1@news.onet.pl> <iquoqb$ijm$1@inews.gazeta.pl>
    <ir1765$sji$1@news.onet.pl>
    <9...@n...googlegroups.com>
    <ir2t9e$9c1$1@news.onet.pl> <ir37rs$p9t$1@news.onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 16:01, Paweł Kierski pisze:

    > Istnieją proejekty, w których dostarczenie częściowej funkcjonalności
    > przez zakończeniem całości daje dodatkową wartość. Istnieją nawet takie,
    > w których bez dostarczania 1/5 funkcjonalności po kwartale może
    > spowodować, że całość przestaje być akutalna. Bo np. konkurencja nas
    > wyprzedziła dając 1/4 funkcjonalności w pół roku, a my nadal czekamy
    > na całość.

    Ale oczywiście, tylko że nie można tego uznać za powszechnie
    obowiązującą zasadę dla całości tworzonego oprogramowania.
    Z tym wyprzedzaniem konkurencji to też tak nie do końca, konkurencja nas
    wyprzedziła dając 1/4 funkcjonalności w pół roku, ale my dostarczamy
    całość w rok, a konkurencja ma dopiero połowę. Dlaczego? Bo czas
    poświęcony na wydanie wersji też trzeba liczyć. Chyba że robimy to
    równolegle, ale wtedy zwiększają się koszty. Więc pytanie czy lepiej
    poczekać na całość rok i zapłacić mniej, czy dostawać ćwiartkę w co pół
    roku za większe pieniądze.
    Tylko że to jest gdybanie. Żeby o tym dyskutować trzeba by mieć jakiś
    konkret.

    > Lepiej sprzedać edytor tekstowy bez możliwości obracania czcionek, czy
    > dać się wyprzedzić konkurencji czekając na całość? Jeśli tego w analizie
    > biznesowej ktoś nie dopilnuje, to zasługuje na porażkę.

    Jeżeli ficzerem który był istotny miało być obracanie czcionek to lepiej
    poczekać na całość. Czym niby mam się dać wyprzedzić konkurencji? I tak
    nie będzie miała tego obracania czcionek. A jeśli będzie miała to znaczy
    że jest lepsza i po prostu przegraliśmy rywalizację rynkową.
    Zauważ że ja będę miał cały produkt w jakimś tam czasie i określonym
    budżecie. Domniemana konkurencja robiąc wydania co jakiś czas, całość i
    tak będzie miała co najmniej w tym samym czasie, jak nie później (ze
    względu na proces dostarczania działającego wydania) i w tej samej
    cenie, albo drożej (bo wydłuży się czas produkcji lub będą poniesione
    dodatkowe koszty na dodatkowe osoby przygotowujące wydania).
    To wszystko przy założeniu takiej samej prędkości tworzenia projektu i
    identycznych osobo/kosztów. Czyli dywagacja czysto akademicka.
    Bo ja mogę mieć większy/szybszy zespół i w pół roku wydać całość. Albo
    na odwrót konkurencja tak może mieć.

    > Jeśli efektem ma być most - masz rację. Jeśli efektem ma być
    > wyprzedzenie konkurencji w przeprawianiu towarów i ludzi przez rzekę, to
    > może warto zaiwestować w dowolne, nawet ułomne rozwiązanie, które to
    > umożliwia? Mając zapewne na względzie docelową stałą przeprawę.

    Pytanie to samo jak wyżej. Tylko czy koszt takiej prowizorki +
    rozwiązania docelowego łącznie z czasem tego wykonania miałby sens?
    Wszystko zależy jakim procentem docelowego rozwiązania miałaby być ta
    prowizorka.

    > Taka, dzięki której mogę ograniczyć koszty, zwiększyć przychód lub zająć
    > lepszą pozycję rynkową wyprzedzając konkurencję.

    No tak, ale jeśli całość projektu to wymagania minimalne dla owego
    ograniczania czy zwiększania?

    pozdrawiam,
    Przemek O.