    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: ile lat ludzie na to czekali :)
    Date: Wed, 15 Apr 2009 01:48:51 +0200

    Chris napisał(a) w wiadomości: ...

    >A ja się zastanawiam, dlaczego akurat Tobie tak zależy na tym, żeby
    >operatorzy dalej mogli okradać klientów z ich środków na koncie?

    A ja się zastanawiam, dlaczego wielu piszących tu nie rozumie (lub
    udaje że nie rozumie) słowa "kraść". Czyżby pseudodziennikarski
    bełkot z brukowców (i niestety nie tylko) stawał się oficjalnym
    językiem, w którym przedefiniowano niektóre wyrazy?

    >Dlaczego tak Cię boli pomysł ze zwracaniem niewykorzystanych środków z
    >konta?

    Mnie to akurat wisi, zwłaszcza że sklerozy nie mam.
    Wkurza mnie ingerowanie urzędasów w ustalone reguły. Takie rzeczy to
    urzędasy powinni z opami ustalać przy sprzedaży koncesji (ew. zareagować
    natychmiast, nie po wielu latach).
    Ciekaw jestem, czy nie ustalili a teraz się jednej ze stron przestało podobać.

    >Bo w bajeczkę o tym, że gdy operatorzy przestaną kraść, to ich usługi
    >nagle drastycznie podrożeją, to nie wierzę!

    Gdy operatorzy będą mieli mniejsze zyski to o tyle mniej będzie promocji,
    nowych niższych taryf itd. Zwłaszcza, jeżeli zmiana będzie musiała
    nastąpić szybko a nie była przez opa przewidziana.
    Chyba, że naprawdę zaczną kraść.
    Zapewne to niewielki ułamek zysków opratorów (ktoś wie ile?) więc opy
    być może zrobią tak jak napisałem czyli np. Orange może wydłużyć
    "promocję" na odzyskanie kasy. Bo do zmian regulaminów opy mają awersję
    gdyż chętni na darmowe telefony tylko na to czekają.

    Po pewnym czasie nie ładowania numer jest dezaktywowany. Bedą wtedy
    szukać komu kasę oddać? Zwłaszcza jak pre-paid nie rejestrowany?
    Zapomniałem! jest regulator i orzeknie, że nr ma być aktywny dożywotnio.
    Ale skąd wiadomo, że użytkownik umarł?... itd.

    >Zbyt dobrze mam jeszcze w pamięci ich zapewnienia, że jest niemożliwe
    >zejście z ceną rozmowy poniżej 1 zł/min, bądź wprowadzenie taryfikacji
    >sekundowej.

    Możliwe jest bardzo wiele. Kwestia czasu wprowadzenia i kosztów.
    Np. dostępne są już bilety na wycieczkę kosmiczną. Tylko, kurczę, drogie.
    Trzeba powołać urząd regulatora - stanieją. Wzrośnie za to cena np.
    umieszczenia satelity na orbicie.

    Arek