eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaif Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony? › Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    From: gomader <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Date: Sat, 09 Apr 2011 07:30:56 +0200

    On 04/08/2011 11:59 PM, Desoft wrote:

    > Akumulator ma (powinien mieć) 13,8V, więc pozostaje do zbicia 1V.
    > Obciążony akumulator powinien mieć 12,7V (naładowany)

    napiecie na akumulatorze 12V:
    13.8 w przypadku gdy jest podlaczony do ladowarki
    do 12.9 w przypadku odlaczonej ladowarki, nowego aku w pelni
    naladowanego, oczywiscie bez obciazenia

    powysze zostale zmierzone przez kilka sklepow, w tym dzwonilem do satela

    > Daj jeden MOSFET na wyjściu, wywal trzy zespoły pozostaw zasilacz i
    > akumulator (tak jak w centralkach alarmowych - czyli trafo, mostek i
    > akumulator)
    > Przy zasilaniu z sieci będzie zbijany 1V przy 7A da to 7W.

    ale ja chcialbym urzadzenia maks. energooszczedne ...

    PS
    na jakim podzespole bedzie zbijany ten 1V?

    > Na akumulatorze spadek będzie wynosił tylko 7A*0,05R (oporność drenu)
    > czyli około 0,5V.

    0.5V * 7A = 3.5W jak dla mnie za duzo, myslalem o MOSFET, ktory jest
    bardzo energooszczedny, tzn ma mniejsza rezystancje SD przy
    przewodzeniu, a jednoczesnie moze obsluzycz prady do 10A przy 12V

    > Można powalczyć dając dwa tranzystory. Ale i tak to lepiej niż to co
    > opisałeś w wersji z trzema.

    mysle ze na jednym mosfecie sie nie da tego zrealizowac, na dwoch tak

    tak jak tu np:

    http://resources.mini-box.com/online/PWR-PicoUPS-120
    -ATV/PWR-PicoUPS-120-ATV-manual.pdf

    ale sie zastanawiam, co bedzie z napieciem z ladowarki? jesli wezmiemy
    pod uwage ze przelaczanie na aku bedzie nastepowac gdy napiecie z
    zasilacza spadnie do 11V, to moze sie okazac ze to zasilacz sie popsul
    (a napiecie 230V jest w pelni) i napiecie z ladowarki bedzie przenikac
    do obciazenia, co moze uszkodzic ladowarke (wiekszy prad obciazenia
    10A), druga sprawa z ladowarki moze byc maks 15V wiec moze uszkodzic
    odbiornik.

    dlatego pomyslalem o trzecim tranzystorze