eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaif Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony? › Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
  • Data: 2011-04-09 11:35:57
    Temat: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: gomader <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/09/2011 12:18 PM, Desoft wrote:

    > Widziałbym raczej mosfeta pracującego podczas zasilania sieciowego
    > (zbijanie napięcia)

    tylko to rozwiazanie bedzie pogarszalo sprawnosc ...

    > Natomiast przekaźnik _puszczałby_ z opóźnieniem (pewnie długim) gdyby
    > zanikło napięcie sieci

    oczywiscie dlugim normalnie 15ms, a niech bedzie jakis wolny 100ms a
    nawet 1s, przeciez sa MOSFETY, to one beda przepuszczac napiecie, wiec
    sie nic nie stanie ...

    99% czasu pracy to zasilanie sieciowe, i to powinno cechowac sie wysoka
    energooszczednoscia

    ja bym dal zasilacz 12V, a mosfeta pracujacego jako LDO dal przy pracy
    bateryjnej do zbijania 13.6V, ale tylko do czasu jak napiecie nie
    spadnie do 12.8V wtedy powinnien zalaczyc sie przekaznik i wylaczyc
    MOSFETA jako LDO ...

    > Odwróć: przekaźnik trzyma jak jest zasilanie sieciowe, wtedy jego pobór
    > prądu nie boli.

    dokladnie

    > To po co trzeci tranzystor? pogarsza sprawność dwukrotnie.

    do kazdego z trzech tranzystorow bylby oczywiscie przekaznik ktorego
    styki bylyby podlaczone do Dren / Zrodlo, gdy przekaznik bedzie zwarty
    prad Ids = 0

    sprawnosc bylaby gorsza, ale tylko przez okolo 15ms (czas przelaczania
    przekaznika)