eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaif Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
  • Data: 2011-04-09 07:18:17
    Temat: Re: if Uwe > Ux { Uwy = 5V } else {Uwy = 0V} - jaki uklad scalony?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale ja chcialbym urzadzenia maks. energooszczedne ...

    I jak dasz trzy MOSFETy to będzie trzy razy oszczędniejsze??????

    > PS
    > na jakim podzespole bedzie zbijany ten 1V?

    Proponowany mosfet pracuje jako stabilizator LDO. Nic nie przełącza.

    > 0.5V * 7A = 3.5W jak dla mnie za duzo, myslalem o MOSFET, ktory jest
    > bardzo energooszczedny, tzn ma mniejsza rezystancje SD przy przewodzeniu,
    > a jednoczesnie moze obsluzycz prady do 10A przy 12V

    Podobnie jak zastosowanie dwóch tranzystorów.

    > mysle ze na jednym mosfecie sie nie da tego zrealizowac, na dwoch tak

    To wolny kraj - myśleć można wszystko :-)

    > ale sie zastanawiam, co bedzie z napieciem z ladowarki? jesli wezmiemy pod
    > uwage ze przelaczanie na aku bedzie nastepowac gdy napiecie z zasilacza
    > spadnie do 11V, to moze sie okazac ze to zasilacz sie popsul (a napiecie
    > 230V jest w pelni) i napiecie z ladowarki bedzie przenikac do obciazenia,
    > co moze uszkodzic ladowarke (wiekszy prad obciazenia 10A), druga sprawa z
    > ladowarki moze byc maks 15V wiec moze uszkodzic odbiornik.
    >
    > dlatego pomyslalem o trzecim tranzystorze

    I układ zabezpieczenia do tego mosa i układ kontroli przeładowania
    akumulatora.
    i układ sprawdzający poprawność działania układu kontroli.

    --
    Desoft