  • 1. Data: 2012-10-17 09:34:03
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JAG wrote:
    > Cześć,
    >
    > wrócił wątek zielonych strzałek, ale rozpocznę nowy, bo może ktoś się
    > tym bardziej zainteresuje.
    >
    > Niech ktoś mi wyjaśni, dlaczego nie ma zielonej strzałki do
    > prawoskrętu z Ingardena w Aleje, a taka strzałka jest po drugiej
    > stronie, tj. na wjeździe z Krupniczej w Aleje?
    >
    > Z Ingardena jest piękna widoczność, a z Krupniczej g*wno widać i
    > nieraz autobusy jadące buspasem muszą ostro heblować żeby nie
    > zmiażdżyć osobówek próbujących włączyć się do ruchu. Z
    > bezpieczeństwem nie ma to nic wspólnego.

    najgłupsze są sterowane, które się włączają nie koniecznie w najlepszym do
    włączania sie do ruchu momencie, najbardziej debilne jednak jest wyłączanie
    strzałki na chwile przed zapaleniem zielonego światła.

    generalizując, zasadą powinno być że na każdym skrzyżowaniu robi sie zielone
    strzałki blaszane a demontuje lub wstawia świetlne strzałki tylko tam gdzie
    powodują one jakieś realne zagrożenie.

  • 2. Data: 2012-10-17 16:52:39
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    > najbardziej debilne jednak jest wyłączanie
    > strzałki na chwile przed zapaleniem zielonego światła.

    Mało co tak wk*** jak to.
    Strzałka powinna się świecić aż do momentu, gdy zapala się zielone, wtedy
    powinna gasnąć.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-10-17 22:42:27
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > najgłupsze są sterowane, które się włączają nie koniecznie w najlepszym do
    > włączania sie do ruchu momencie, najbardziej debilne jednak jest
    > wyłączanie strzałki na chwile przed zapaleniem zielonego światła.

    Najgłupsze to jest dawanie zielonej strzałki warunkowej tam, gdzie ma się
    pierwszeństwo bezwarunkowe, czyli przyzwyczajanie do tego, że zielona
    strzałka jest bezwarunkowa. W podświadomości to zostaje.

    Od zawsze byłem przeciwnikiem robienia strzałki, która w ogóle nie odróżnia
    się graficznie od tej bezwarunkowej, a do tego czasem daje bezwarunkowe
    pierwszeństwo. Ona powinna być wyraźnie inna np. żółta, albo migająca.

  • 4. Data: 2012-10-18 09:26:11
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 17-10-2012 o 22:42:27 Delfino Delphis <D...@w...op.pl>
    napisał(a):

    > Ona powinna być wyraźnie inna np. żółta, albo migająca.

    Albo blaszana. Ale tu już było a przecież nowocześni ustawodawcy nie będą
    wracać do starych sprawdzonych sposobów...
    Strzałka nieświetlna najlepiej się odróżnia od innych sygnałów świetlnych.
    Ewentualnie na bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach (gdy skręt jest
    dopuszczany nie przez cały czas) mogłaby być migająca (żółta lub zielona).

    BTW: Gdzieś za granicą (Bułgaria albo Turcja) widziałem również migające
    inne kolory (na zwykłym sygnalizatorze na skrzyżowaniu). Czy tam może
    migające czerwone jest równoważne z A-7 a migające żółte z D-1? Ktoś wie?

    --
    SW3
    ----

  • 5. Data: 2012-10-18 23:04:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Tomek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Mało co tak wk*** jak to.
    > Strzałka powinna się świecić aż do momentu, gdy zapala się zielone, wtedy
    > powinna gasnąć.
    >
    > pozdr

    a skąd ta teoria?
    to na żółtym można wjeżdżać na skrzyżowanie?

  • 6. Data: 2012-10-18 23:45:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, Delfino Delphis wrote:

    > Od zawsze byłem przeciwnikiem robienia strzałki, która w ogóle nie odróżnia
    > się graficznie od tej bezwarunkowej, a do tego czasem daje bezwarunkowe
    > pierwszeństwo. Ona powinna być wyraźnie inna np. żółta, albo migająca.

    Od zawsze mówię, że kolejarze mają 200 lat doświadczenia w sterowaniu
    ruchem z mechanicznym napędem, i dawno doszli do jedynie słusznego wniosku
    że taki pięciokomorowy sygnalizator (nie więcej niż dwa światła naraz,
    w tym kombinacje z jednym migającym) z grubsza starcza do sensownej
    sygnalizacji :]
    Trzy światła to się na tarczę "co ma być dalej" przed skrzyżowaniem
    nadają, a nie właściwe sterowanie.
    Nie, to nie jest żart ;) w pierwszym przybliżeniu brakuje rozróżnienia
    kolorami "jazda warunkowa z zasadami ruchu" i "przejazd bezkolizyjny",
    nie byłoby cyrku z rozróżnianiem strzałek.
    Biały może być.
    A dla tej drugiej strzałki pozostaje "kolor manewrowy" (niebieski - zakaz i już)

    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-10-19 01:29:28
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 17 października 2012 09:34:02 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > strzałki blaszane a demontuje lub wstawia świetlne strzałki tylko tam gdzie

    masz 110% racji. Strzałki powinny być na wyposażeniu sygnalizatora tak jak rura na
    której stoi. Możliwość wjazdu i skrętu przy czerwonym świetle dostatecznie jasno
    regulują inne przepisy.

  • 8. Data: 2012-10-19 23:34:23
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    > brakuje rozróżnienia
    > kolorami "jazda warunkowa z zasadami ruchu" i "przejazd bezkolizyjny",
    > nie byłoby cyrku z rozróżnianiem strzałek.

    Jeśli ktoś chce się dowiedzieć na czym polega obecna sygnalizacja to się
    dowie i nie będzie miał żadnej trudności z odróżnieniem skrętu
    warunkowego od bezkolizyjnego. Problem w tym że ludzie nie chcą się tym
    interesować a nawet jak nie odróżniają tak podstawowych sygnałów to
    przeważnie nie spotyka ich z tego powodu żadna kara.

  • 9. Data: 2012-10-20 00:04:18
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-10-17 09:34, Marek Dyjor pisze:
    > najgłupsze są sterowane, które się włączają nie koniecznie w najlepszym
    > do włączania sie do ruchu momencie, najbardziej debilne jednak jest
    > wyłączanie strzałki na chwile przed zapaleniem zielonego światła.

    To się nazywa biurokracja, tak jest w przepisach to tak się muszą
    włączać i tyle. Nawet jak to sensu nie ma to ważne że jest na to papier
    i do papieru trzeba się stosować. Zielona strzałka gaśnie tylko po to
    aby zaświeciło się zielone, a pojazdy muszą się zatrzymać. Paliwko leci
    w atmosferę, sprzęgło się zużywa, czas się marnuje, droga się korkuje
    czyli wszystko tak jak być powinno ;)

    Jednak to stosowanie się do przepisów jest wybiórcze przez co pomija się
    wytyczne używania zielonych strzałek z "rozporządzenia z dnia 3 lipca
    2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i
    sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
    warunków ich umieszczania na drogach"
    http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
    3_4.pdf
    Warto przeczytać punkt 4.2.2 zwracając uwagę na określenie kiedy
    dopuszcza się nadawanie sygnału skrętu warunkowego.

  • 10. Data: 2012-10-20 09:14:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2012, Excite wrote:

> [...]
    > trzeba się stosować. Zielona strzałka gaśnie tylko po to aby zaświeciło się

    Dotąd nie mam pytań.

    > a pojazdy muszą się zatrzymać. Paliwko leci w atmosferę, sprzęgło
    > się zużywa,

    A co w tej kwestii zmienia krótkotrwałe (o ile jest krótkotrwałe)
    wyłączenie strzałki, skoro samochody *i tak* "muszą" się zatrzymać?
    (znaczy "powinny w rozumieniu prawa").

    > czas się marnuje,

    Fakt (o czas zgaśnięcia strzałki), wcale nie twierdzę że w tym
    jest jakaś logika.
    Ale argument o "zatrzymaniu samochodów" jest chybiony, skoro
    i tak się zatrzymują.

    Jeszcze:

> [...]
    > Warto przeczytać punkt 4.2.2 zwracając uwagę na określenie kiedy dopuszcza
    > się nadawanie sygnału skrętu warunkowego.

    Objaśnij proszę co masz na myśli, bo nie załapałem.
    Może masz na myśli konkretny przypadek, niekoniecznie znany w całej
    Polsce.

    pzdr, Gotfryd