  • 51. Data: 2012-10-22 18:30:11
    Temat: Re: idiotyczne zielone strza?ki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    wiadomości news:1026364934.20121022182629@pik-net.pl.invalid...

    > No to już się przedstawiłeś publiczności wystarczająco.

    Ty to zrobiłeś już wcześniej gamoniu :)
    A plonka wsadź sobie w ... buty, będziesz większy :P

  • 52. Data: 2012-10-22 19:23:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci grup

    > Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisal w
    > wiadomosci news:832514660.20121022120626@pik-net.pl.invalid...

    > A ty spadaj do Opola, ciulu :P

    PLONK

  • 53. Data: 2012-10-22 20:01:20
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Mon, 22 Oct 2012 18:30:11 +0200, Santana wrote:

    [...]

> [...]

    [...]

    > A plonka wsadź sobie w ... buty, będziesz większy :P

    Zamiast się wydurniać, mógłbyś spróbować zrobić coś pożytecznego,
    np. skonfigurować sobie czytnik? Mam wrażenie, że brakuje ci
    nagłówków MIME: <http://czytniki.zamiast.net/faq.html#pliterki>.

    --
    Dariusz Laskowski
    darlas at post.pl Sztuczna Inteligencja nie ma

  • 54. Data: 2012-10-24 00:04:20
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    0. defaultowo.
    1. defaultowo.
    2. defaultowo.
    3. defaultowo.

    0. Dla grupowiczów.
    Co jest, *NIKT* nie czyta przepisów???
    Na jakiej podstawie jeździcie po drodze?
    Mocnego wewnętrznego przekonania? ;)
    Wracam z delegacji, czytam... czytam... i cisza.
    Dziwne.
    Albo faktycznie wszyscy tak "na pamięć", albo coś przeoczyłem
    i zostanę zaraz wdeptany w glebę, ale co mi tam ;)

    1. i najsłabsze - dla Ciebie, za przeoczenie :), choć poważne (przeoczenie),
    ale cóż, zdarza się :]

    2. dla stosowania formatu PDF.
    Bzdurne przekonanie że "PDF jest do wszystkiego najlepszy" skutkuje
    nie tylko tekstami w które są różne backslashe i inne delety (ulubiona
    pułapka na isap.sejm, skutkująca nieskutecznością szukania po tekście
    przepisów), ale również 3.
    WYMUSZENIE stosowania formatu tekstowego uniemożliwiałoby numer jak 3.
    Format "uniwersalny" skutkuje zirytowaniem użyszkodnika danych :]
    Proszę mi NIE pisać że w .PDF można po ludzku i tak dalej.
    I tak mam uczulenie na obsługę w dostępnych programach, nic nie
    poradzę :> (choć to moja subiektywna opinia).

    3. i największe, dla szpeców z Sejmu.

    To wcale nie jest jedyny taki przypadek, ale link:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20080670413&t
    ype=2
    ...w sposób widoczny pokazuje w czym problem.

    Nie dość, że to jest w "jedynie słusznym formacie" :P, to OBRAZY
    zapisane są czarno-białe.
    Genialne posunięcie, jak na rysunek sygnalizacji świetlnej.
    Zapisany jako obraz.

    I teraz clou: najwyraźniej mało komu chciało się aktualizować treść.
    Różne różniste strony zawierają TEKST rozporządzenia.
    Uchylonego.

    A tu, ku ogólnemu zdumieniu, okazuje się że min. Grabarczyk podpisał
    inną treść :)

    A tak dla jasności - kiedyś ktoś mnie już trzepnął w ucho, chyba
    na .samochody, jak go z lekka pouczająco potraktowałem, kiedy pytał
    o AKTUALNĄ treść PoRD.
    Na moje szczęście link (i to wcale nie do isapu) miałem pod ręką ;)

    Chodzi o to, że linki do przepisów drogowych oraz strony z tymi
    przepisami są *bardzo* często zdezuaktalizowane!
    To samo dotyczy zresztą... wszystkich innych przepisów ;)
    (standardowa uwaga na .prawo.podatki: na stronie nie ma daty
    wystawienia treści -> nie czytasz, bo sobie zrobisz krzywdę)

    No to ad rem :)

    On Sat, 20 Oct 2012, Excite wrote:

    > Jak nie ma jak jest.

    "Link albo Cię nie ma" ;)
    Mi wychodzi, że wpadłeś na standardowy kiks: cytujesz stary akt prawny.
    Do kompletu jeszcze potrzebne jest info kto to podpisał :>
    - w którym roku
    - w czyim rządzie
    - który minister

    Akt odszukałem (niżej).
    I w akcie jest podpis: "M. Pol".
    Niniejszym wszystkie Twoje "pochwały" dedykuję podpisanemu pod ww. aktem ;)

    > Cytat słowo w słowo z 4.2.2
    >
    > "sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką może być
    > nadawany jednokrotnie lub wielokrotnie podczas nadawania sygnału czerwonego w
    > czasie gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu przy czym nie
    > dopuszcza się nadawania go w trakcie nadawania sygnału żółtego."

    Cytat z wstępu do rozporządzenia:
    [DU 67 poz. 413]
    [Rozp. min. instrastruktury z dn. 28. III 2008]

    I nie, *NIE* będę przepisywał z obrazka, nie chce mi się również
    OCRować, jak ktoś ma ten przepis lub link do tego przepisu w tekście
    albo HTMLu to poproszę o podanie :D

    > Mi tego tłumaczyć nie musisz, to nie ja pisałem te wspaniałe przepisy.

    Ale ja czytałem aktualne przepisy... :>
    Jak to mówisz, "wspaniałe"? No lepsze niż były ;)

    Cytujesz DU 2003, nr 220 poz. 2181 :O

    > To jest nonsens ale tak to właśnie wygląda.

    Nie wygląda!
    <TUP>

    :D

    > Wiem że z założenia następuje ale takie mamy przepisy co sam możesz
    > przeczytać w 4.2.2.

    Nie mogę bo ich tam nie ma!
    Od czterech lat. No i u mnie na harddysku ;)

    Ba, widziałem komentarze, z których wynikało, że DLATEGO usuwano
    zielone strzałki, bo prawnicy z interpretacji rozporządzenia min. Pola
    wywiedli niedopuszczalność ich stosowania na "zielonym dla pieszych",
    właśnie z powodu o którym piszesz.

    BTW: z tej strony:
    http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/1333-sygnaliza
    cje-swietlne-a-przepisy-obowiazujace-od-2009-r-cz-i?
    start=2

    ...wynika, że jest jeszcze jakieś rozporządzenie z lipca 2008, również
    dotyczące tej sprawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2012-10-24 01:02:23
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Wed, 24 Oct 2012 00:04:20 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]

> [...]

    > I nie, *NIE* będę przepisywał z obrazka, nie chce mi się również
    > OCRować, jak ktoś ma ten przepis lub link do tego przepisu w tekście

    <http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2008,nr,67/p
    oz,413,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-zmieni
    ajace-rozporzadzenie-w-sprawie.html>

    --
    Dariusz Laskowski
    darlas at post.pl

  • 56. Data: 2012-10-24 01:22:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

    > I nie, *NIE* będę przepisywał z obrazka, nie chce mi się również
    > OCRować, jak ktoś ma ten przepis lub link do tego przepisu w tekście
    > albo HTMLu to poproszę o podanie :D

    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-08-67-413
    (i załączniki w kolorze)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2012-10-24 16:17:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2012, Dariusz Laskowski wrote:

    > <http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2008,nr,67/p
    oz,413,rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-zmieni
    ajace-rozporzadzenie-w-sprawie.html>

    O, thx, czasami z infora brałem przepisy podatkowe, nie przyuważyłem
    że mają tego więcej :)

    Swoją drogą - wychodzi iż poprzednie rozporządzenie (to z "nie występuje
    kolizja") chyba było powodem zdejmowania strzałek, a nie kojarzę czy *ten*
    powód był ówcześnie podawany na .samochody.

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2012-10-24 16:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2012, Marek Dyjor wrote:

    > no i co ?

    Wyjaśnia niżej:

    Gorzej.
    Zielone dla pieszych zapala się często nieco później.
    Wtedy, jak ci co wjechali na zielonym są przy krawędzi pasów.
    IMO takie cóś jest karygodne, ale powszechne.
    Wjeżdżając na "obce" skrzyżowanie nie masz pojęcia jaki jest
    cykl, czy piesi dostaną zielone czy nie.

    > znaczy kierowcy nie posiadają oczu i mózgów? nie wiedzą że tam moga być
    > piesi?

    Ale na to co opisano wyżej, pomóc mógłby jedynie nakaz zatrzymania
    po skręcie.
    Jeszcze raz: skręcasz, widzisz że piesi STOJĄ i że mają CZERWONE.
    Jak widzisz że mają zielone, jesteś przy pasach.

    > a jak pieszy wlezie na czerwonym to go rozjeżdżasz bo masz prawo?

    Na czerwonym pieszy rzadko startuje z zatrzymania ze wzrokiem
    wpatrzonym w sygnalizator.

    "Prawidłowym" rozwiązaniem pozostaje jedynie sygnał 4.2.14, tyle,
    że nie wszędzie (na razie) występuje.
    No i też nie daje za wiele zapasu - wg rozporządzenia 1 sekunda.
    O ile pamiętam przyjmuje się pół sekundy na czas reakcji, czyli
    dla jadących 30kmph powinno starczyć (do prewencyjnego zatrzymania).
    Uprzedzam: nie znam przepisu ustanawiającego falstart dla pieszych :>

    > czy
    > starasz się zatrzymać? jak jedziesz prosta drogą to nei patrzysz czy ktoś nie
    > jest na ścieżce kolizyjnej z twoim pojazdem?

    Przecież w opisywanym przypadku piesi chcący przejść przez poprzeczną
    są cały czas na kolizyjnej.
    Zatrzymujesz się prewencyjnie przed każdymi pasami, przed którymi masz
    zielone światło?

    [...]
    > nie musi gasnąć ludzie maja mózgi nei muszę ich zstępować świecące strzałki.

    Nie musi.
    Tyle, że bezpieczniejsza jest wtedy strzałka stała (w ogóle nie
    sterowana).
    Większości kierowców możesz tłumaczyć i nie przetłumaczysz,
    że potrzeba spełnić więcej niż jeden warunek :>
    Lepiej więc, żeby NIE widział go w fakcie (za)świecenia się strzałki.

    pzdr, Gotfryd