  • Data: 2011-11-26 15:41:40
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    news:Xns9FA95D8E68DC5adresutuniema@127.0.0.1...

    > Znaczy uznałeś dla siebie że istnieje poewna optymalna wielkość literek
    > które by się wygodnie czytało? Literki o wielkości wysokości 8 pikseli
    > (bo z takimi mamy do czenienia w przykładowym gifie)okazały się za
    > małe, i to nie zależnie od gęstości pikseli.
    >Wiec to nie gęstość jest kluczem, a sama wielkość literek.

    Po pierwsze - rozmiaru liter nie określaj w takich porównaniach
    w pikselach, bo jak sam widzisz każdy display ma inną gęstość
    pikseli i inne rozmiary a zatem inne milimetry zajmie kwadrat
    wielkości 5x5 pikseli na Galaxy S, inne na monitorze komputerowym
    20" a inne na iPhone4.

    Ustal wielkość liter w MILIMETRACH jaka jest dla Ciebie czytelna
    na jednym ekranie i jaka jest na drugim ekranie i być może okaże
    się tak jak w moim przypadku, że na iPhone4 mniejsze literki będą
    wciąż czytelne niż na Galaxy S czy Droid Razr.

    Po drugie - dobrze przyjrzałem się tym literom... 8 pikseli to miały
    w pionie i dotyczy to tylko liter wysokich, takich jak b, t, d itp...
    Literki niskie typu e,o,c,n zbudowane są tam na siatce 5x5 pikseli.
    Tak skąpa siatka to za mało aby odwzorować ładnie literę aby
    była wyraźnie różna od innych, podobnych liter z odległości...

> [...]
    > większy ekran, tym wektorowe literki można sobie bardziej
    > powiększyć by otrzymać otymalną ilość literek w stosunku do tekstu.
    > Dla nie takie optimum to czcionka wysokości ~32 pikseli:
    > http://www12.zippyshare.com/v/80621102/file.html - foto ekranu - dopatrz
    > się
    > tam piskeli.
    > i screen shot http://www12.zippyshare.com/v/80621102/file.html oryginału.
    > Mniejsze literki męczą już oczy przy dłuższym czytaniu, większe zajmują za
    > dużo ekranu(czyt. ekran 4.3" jest zamały na większe literki).

    Podaj mi rozmiar tych liter z milimetrach i podaj z jakiej odległości
    je oglądasz. Inaczej rozmowa w pikselach ma sens tylko gdy obaj
    mamy te same wyświetlacze.

    Coś Ci się chyba pomyliło...