  • Data: 2011-11-26 16:04:52
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:bdhge4a5ns63$.8n5dwr1b6gy7$.dlg@40tude.net...

    > Tlumaczyles, tlumaczyles, ale ja nie jestem kreatywny,
    > wiec uwierze jak zobacze :-)

    Co Cię powstrzymuje? Zresztą iPhone4 nie jest w tym względzie
    wyjątkowy, używają takich powłok inni producenci, z Samsungiem
    włącznie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lipophobicity
    To naprawdę działa świetnie. Starsze telefony musiałem czyścić
    tkaniną zwilżoną w izopropylu co jakiś czas bo smug nie dało się
    tak łatwo oczyścić jak z mojego iPhone4. Zauważyłem tą wyraźną
    różnicę zaraz po kupieniu telefonu, gdy o warstwach lipofobowych
    jeszcze nawet nie słyszałem.

    > Ale ostre slonce wystepuje np na plazy, gdzie jestem bez spodni :-)

    Wtedy masz pewnie jakiś ręcznik bawełniany :-)

    > Jakbym napisal ze po 2 latach, to bys odpisal ze wlasnie
    > dostales nowy telefon ... i w zasadzie bym ci przyznal racje :-)

    Wiesz, po 6 miesiacach to bardziej obawiałbym się zmian świecenia
    ekranów z organicznymi ledami AMOLED bo one zdaje się mają
    bardzo krótką żywotność i zmienia się im intensywność świecenia
    w czasie pracy. Na dodatek każdy kolor starzeje się inaczej, więc
    po paru miesiącach intensywnego używania ekran AMOLED nie
    tylko będzie świecił ciemniej to na dodatek utraci dużo z koloru
    niebieskiego. Producenci AMOLEDów stosują nawet różne sztuczki
    aby temu zapobiec, jak np. podjaranie niebieskiego w nowych
    telefonach aby się wszystko ładnie wyrównało jak się ekran
    zestarzeje, ale i tak potem tego niebieskiego braknie i równowagę
    bieli szlag trafi...
    Już nie mówiąc o jakimś nawet drobnym rozszczelnieniu ekranu,
    np. po upadku. Co z tego że Ci szyba nie pęknie skoro mała ilość
    wilgoci która dostanie się do organicznego wyświetlacza sprawi
    że szlag go trafi w przyspieszonym tępie? A z filmu gdzie puszczali
    na betonowy chodnik Samsunga wynika, że ta plastikowa zabawka
    rozwaliła się na dwie połówki już przy pierwszym upadku z wysokości
    bioder.

    No ale jeśli ktoś tak bardzo woli mieć czarny ekran to niech ma... :-)

    > Ok ... a w pelnym sloncu tez nie ?
    > Bo rysek mozesz nie widziec, ale one swiatlo odbijaja :-)

    Oglądałem niedawno ekran nowego iPhone4, którego dostałem
    w październiku jako zamiana za ten z problemem z guzikiem HOME.
    I mam tylko te dwie małe rysy które zrobiłem kluczami w tej samej
    kieszeni. Tego trzeba unikać we wszystkich rodzajach telefonów
    jak chce się mieć nieporysowany ekran długo. Poza tymi dwiema
    względnie dużymi nie ma absolutnie żadnych mikrorys typowych
    dla plastikowych szkieł.

    > Spojrz w parametry jasnych led - zywotnosc maja niezbyt dluga.

    Ze swoim 10 miesięcznym iPhone4 byłem na wakacjach w Meksyku,
    Cancun. Słońce jak żarówa a ekran czytelny nawet na plaży.
    Najwyraźniej nie wyświeciły się te LEDy w backlight przez 10 miechów.

    > Ale z reflekorem.
    > A w zasadzie ... to moze zaczac od fotki iphone z uzyciem flesza ?

    Co miałby osiągnąć fotografując obraz z fleshem? Nie rozumiem.
    Chcesz zobaczyć rysy na ekranie w powiększeniu? Do czego
    miałaby taka fotka z fleshem służyć?