    From: "JUra" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hybryda
    Date: Wed, 18 Feb 2009 18:43:29 +0100

    > Chyba przesadzasz, problem z prawidlowym naświetleniem w marnych warunkach
    > to nie problem firmy Panasonic (nie mam panasa), to nawet nie do końca
    > problem hybryd czy kompaktów jako takich. to problem dotyczący każdego bez
    > wyjatku aparatu - sposobami na zarejestrowanie obrazu przy mniejszej
    > ilości swiatła są jasne obiektywy, matryce o większej czułości a nie EOS
    > 5D ...

    Ja nie przesadzam ani nie deprecjonuje produktów firmy Panasonic.
    Odnoszę się do konkretnego stwierdzenia, na podstawie własnych empirycznych
    doświadczeń
    Mam Panasa FZ-30 używam go od 3 lat w różnych warunkach.
    Strzelamy takie same ujecia zdjęcia w kilka osób rożnymi fociakami.
    Przy marnym swietle Panas wypada najgorzej.
    Jak juz pisałęm, to jest świetny aparat na dobre swiatło-

    A koleżanka pisała, że zamierza robic foty rownież w trudnych warunkach.

    Dlatego też jej odradzam.

    Mimo, iż Panas ma bardzo jasny i zacnej jakości obiektyw, co ajk piszesz
    powinno pomóc, nie zrobisz nim dobrej fotki w pomieszceniu, czy o zmroku
    nawet przy iso 200. Wówczas gubi ostrość (nie pomaga lampa wspomagajaca
    autofokus), i przekłamuje kolory (mimo ustawionego na dane swiatło balansu
    bieli).Dobrze, że da się coś wyciagnac z RAW (ISO 400 jest naprawde
    nieuzywalne - sam szum)

    W takich waruknach nawe kompakt Canona radzi sobie lepiej.
    Howgh.
    Nigdy nie uzywam powyżej ISO 100.
    Dlatego jest to aparat krajobrazowy do krain południowych

    Dlatego jteż dla mnie rozwiązaniem jest coś co ma używalne ISO ponad 200
    (a najchetniej 5D :-) )

    --
    Jura