  • Data: 2009-02-18 21:38:18
    Temat: Re: hybryda
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej !

    > Zreszta nie tylko przy makro - również przy 'normalnej' fotografii
    > wiele osób wierzy w mit, że wydłużanie ogniskowej oznacza zmniejszenie głębi
    > ostrości. A tymczasem nie zawsze jest to prawdą - wszystko zależy od tego,
    > czy fotografujemy ze stałej odległości, czy też zmieniajać ogniskową
    > zmieniamy też odległość aby motyw miał tę samą wielkość w kadrze.
    > Prawda jest taka, że fotografując konkretnym aparatem przy założeniu stałej
    > wielkości motywu w kadrze (a z reguły przy makro dążymy do określonego
    > wypenienia kaderu motywem i realizujemy to dobierając ogniskową i odległość)
> [...]

    Masz racje ale nie do końca. Teoretycznie racja, ale w praktyce wygląda
    to nieco inaczej. Robiłem kiedyś test i zamieszczałem tu jego wyniki z
    przykładowymi fotkami (dzwonek od roweru). Wniosek jest taki, że owszem,
    głębia ostrości nie zależy od ogniskowej, ale "ładność" rozmycia tła
    jest zdecydowanie większa/lepsza przy najdłuższych ogniskowych.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl