  • Data: 2013-02-07 11:04:59
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.02.2013 23:04, J.F. wrote:

    > nie, tylko polowe.

    Może ja już słabo pamiętam, ale:
    - polaryzacja liniowa jest w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku ruchu
    [**]
    - możemy wyróżnić wektor początkowy - "górę" - wtedy polaryzację możemy
    powiązać z kątem względem tego wektora (0-180 stopni[*])
    - polaryzator szczelinowy działa przez pochłanianie światła w
    płaszczyźnie docelowej polaryzacji mniej niż całej reszty
    - więc im lepsza polaryzacja tym mniej oryginalnego światła przechodzi

    [**] a nie jedynie 2 płaszczyznach prostopadłych, co by uzasadniało
    "połowa zostaje"
    [*] 180 a nie jak wcześniej napisałem 360

    Michoo