  • Data: 2009-03-11 07:50:43
    Temat: Re: hostessy
    Od: Andrzej Skibicki <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 21:21:48 +0100, j...@o...pl napisał(a):

    > byłem w pracy, organizacja imprezy, po części osoba a la hostessa, tzn
    > pomóc ludziom, pogadać, zaprezentować się, był fotograf zdjęcia zrobił,
    > co jak rozumiem można robić bez przeszkód, a jeśli właściciel firmy na
    > podstawie tych zdjęć zrobił katalog firmowy bez uprzedniego zapytania o
    > zgodę nas- osób pozujących, to jak się ma do tego prawo ?

    Moim zdaniem jeśli nie było konkretnej umowy, a nie masz czegoś takiego w
    zakresie obowiązków (rozumiem, że pracujesz w tej firmie) to nie może tego
    publikować w takiej formie. Pola eksploatacji wymagają formy pisemnej. Ale
    też mógł przyjąć domniemanie, że w przypadku zapłaty za to co robiłeś
    (pomoc, pozowanie) zgoda na rozpowszechnianie wizerunku jest domniemana.
    Najlepiej w takiej sytuacji mieć osobną umowę, w której to będzie zawarte.

    --
    Andrzej Skibicki www.as-art.pl