  • 11. Data: 2007-05-25 21:18:58
    Temat: Re: home.pl ...
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 24 May 2007 14:38:42 +0200, Marek Wodzinski wrote:

    > 1. To było z 5 lat temu
    > 2. W swoim archiwum mam zwrotkę z info@, wysyłałem też na abuse, ale albo
    > też mi odbiło i skasowałem ją, albo 'kamień w wodę'. Pamiętam, że dopiero
    > kontakt z formularza lub telefon pomógł.

    swoja droga fajne zabezpieczenie antyspamowe, zamiast podawania adresu
    email link do formularza...

    --
    futszaK
    0601061867

  • 12. Data: 2007-05-26 18:09:07
    Od: m...@n...pl

    Marek Wodzinski <m...@o...mamy.to> wrote:

> [...]
    > kontakt z formularza lub telefon pomógł.

    > Jak to teraz działa, to ktoś musiałby sprawdzić, bo przez ten czas mogło

    Ostatnio tez to przerabialem, cala sprawa trwala jakies dwie godziny.

    pz

    --
    Marcin Mazurek

    http://www.netsync.pl/ - :::: - nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 13. Data: 2007-05-27 07:35:29
    Od: Chuck Norris <c...@k...ass>

    Maciej Wierzbicki wrote:

    > Każdy może.

    Np mój serwer pocztowy nasłuchuje tylko na localhoście - więc spróbuj mi
    coś przesłać ;)

    --
    CZAK

  • 14. Data: 2007-06-01 18:31:55
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    Dnia 23.05.2007 Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisał/a:

    > Każdy może.

    Acz jak tak patrzeć po róznych portalo-SPFach i innych Msg-ID
    zmieniających się po każdej próbie wysyłki, to jednak duzych wizja
    własnego intranetu kusi bardziej :>

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 15. Data: 2007-07-01 02:44:04
    Od: T <...@...invalid>

    Sławomir Bem pisze:

    > Powiadomienie to uprzejmosc, a nie obowiazek. A na to nie zawsze jest czas.
    >
    > Jak masz duzy system sprobuj powiadamiac kilkadziesiac/kilkaset
    > zrodel spamu dziennie. Gwarantuje ci ze szybko by ci zapal w zbawianiu
    > swiata minal...... Admin ma inne rzeczy do roboty.

    Admin powinien przede wszystkim zapewnić sprawne dochodzenie poczty, a nie
    wycinać co popadnie, bo coś mu się zdawało. Tak to sobie można robić na
    prywatnych maszynkach, a nie produkcyjnych...

    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2007-07-01 22:35:18
    Od: markooff <g...@n...free>

    futszaK wrote:

    > swoja droga fajne zabezpieczenie antyspamowe, zamiast podawania adresu
    > email link do formularza...

    A tak BTW - w druga strone nie dziala to juz tak skutecznie :)
    Od 10 lat jestem uzytkownikiem HomeNEt. Przez ten czas jedno z moich
    kont pocztowych utrzymywanych w sieci home.pl bylo celem ogromnej ilosci
    spamu, ktory trafial do mnie z wielu naraz stron (kiedys zadalem sobie
    troche trudu i posledzilem troche nadawcow). Pisalem w tej sprawie do
    BOK Home wieloktrotnie - z zapytaniem czy daloby sie dodac do ich
    formularza jakiejs wygodniejszej formy ochrony przed spamem niz
    pojedynczego kopiowania kazdego adresu i wpisywania go na liste
    blokowana. Cos w stylu funkcji "zaznaczone wpisz na liste blokowana" -
    maja to juz nawet serwisy darmowe. Okazalo sie (mimo zapewnien BOK ze
    pracuja nad tym) ze przerasta to sily programistow Home PL :) :) :) ...

    Skutek byl taki ze musialem zlikwidowac w koncu to konto - widmo
    codziennego przekopywania sie przez tony spamu zanim moglem uzyskac
    dostep do istotnych dla mnie maili - bylo na dluzsza mete przytlaczajace.

    Pozdrawiam
    markooff

  • 17. Data: 2007-07-01 23:00:29
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    m> Od 10 lat jestem uzytkownikiem HomeNEt.
    m> Przez ten czas jedno z moich kont pocztowych utrzymywanych w sieci
    m> home.pl bylo celem ogromnej ilosci spamu, [...]

    m> Skutek byl taki ze musialem zlikwidowac w koncu to konto - widmo
    m> codziennego przekopywania sie przez tony spamu zanim moglem uzyskac
    m> dostep do istotnych dla mnie maili - bylo na dluzsza mete przytlaczajace.

    Każde konto pocztowe wystawione na widok publiczny, prędzej czy
    później staje się kontenerem, do którego cały świat pakuje
    swoje smieci. Firmy prowadzące biznes nie sa w stanie ot tak
    zlikwidowac konta znanego tysiącom klientów, ale tak samo
    nie lubią ręcznie przesiewać spamu-chłamu.

    Od przynajmniej pięciu lat istnieją ogólnodostępne, skuteczne i darmowe
    aplikacje dla przeciętnych użytkowników, służące do kilkustopniowego
    filtrowania spamu. Jest zwykła blacklista, są filtry oparte na analizie
    emaila przy pomocy wyrażeń regularnych i na koniec są znakomite filtry
    statystyczne Bayesa.

    Pozdrawiam

    GG

  • 18. Data: 2007-07-01 23:04:32
    Od: markooff <g...@n...free>

    Gabriel Grzesik wrote:

> [...]
    > filtrowania spamu. Jest zwykła blacklista, są filtry oparte na analizie
    > emaila przy pomocy wyrażeń regularnych i na koniec są znakomite filtry

    :)
    Zdaje sobie sprawe z istnienia tych, dosc skutecznych rozwiazan
    )sam wdrazalem i wdrazam rozmaite zabezpieczenia antyspamowe na swoich
    serwerach) Jednak kiedy sie korzysta z konta (via www) na serwerze
    u obcego providera - coz, czlowiek jest 'skazany' na JEGO rozwiazania...

    BTW , gdybys dokladniej przeczytal moj post - zauwazylbys ze nie mialem
    za zle samego wystepowania spamu (W ogole) a tylko niezbyt wyrafinowane
    rozwiazania sluzace do zabezpieczenia/usuwania go - wprowadzone przez
    Home Pl. I tylko tyle :)

    Pozdrawiam
    markooff

  • 19. Data: 2007-07-01 23:46:42
    Od: T <t...@i...invalid>

    Gabriel Grzesik pisze:

> [...]
    > filtrowania spamu. Jest zwykła blacklista, są filtry oparte na analizie
    > emaila przy pomocy wyrażeń regularnych i na koniec są znakomite filtry

    Jeśli ktoś kupuje skrzynkę pocztową za niemałą (relatywnie) kwotę 50 zł +
    VAT rocznie to raczej oczekuje, że operator zapewni mu sensowna ochronę
    przed spamem.

    Po za tym spam lepiej filtrować jak najwcześniej, bo szkoda marnować
    przepustowości na przesyłanie śmieci.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 20. Data: 2007-07-02 08:14:34
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piachu>

    Użytkownik "T" <t...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Po za tym spam lepiej filtrować jak najwcześniej, bo szkoda marnować
    > przepustowości na przesyłanie śmieci.

    To sie Wasc zdecyduj, czy jestes za ubijaniem spamu na poziomie sesji (jak
    najwczesniej),
    czyli to co proponujesz powyzej. Jest tu niestety prawdopodobienstwo ze
    jakim wazny mail zostanie odbity, a ty swierdzisz ze admin wycina co popadnie.

    Wczesniej piszesz:

    > Admin powinien przede wszystkim zapewnić sprawne dochodzenie poczty, a nie
    > wycinać co popadnie, bo coś mu się zdawało. Tak to sobie można robić na
    > prywatnych maszynkach, a nie produkcyjnych...

    Opisz algorytm ktory bedzie wylapytal na poziomie sesji (jak najwczesniej bo
    szkoda pasma)
    smieci bez blednych odrzucen i zarazem zapewnial sprawne (wg Ciebie) dochodzenie
    poczty.

    Wdziecznosc setek adminow bedziesz mial dozgonna. ;)

    Administrujesz wiekszym systemem
    czy swoje tezy opierasz na luznych spostrzezeniach?
    W jednym watku prezentujesz dwa bieguny. Czyli dyskusja akademicka.

    --
    pozdrawiam
    s.