eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce › Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacy141.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [historia] Samojazdy elektryczne, czyli 19-wieczne samochody elektryczne
    w Polsce
    Date: Tue, 16 Jan 2024 18:17:35 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <p2l3a90aex2w.10formwa3fdaa$.dlg@40tude.net>
    References: <unv71o$37jh$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <uo42ev$arb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1nln3mibxdksh$.ct3yn7fkhbq4.dlg@40tude.net>
    <uo5gs8$1c4pv$2@dont-email.me>
    <d...@4...net>
    <uo68vo$3ld$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aacy141.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacy141.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.141";
    logging-data="25266";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:Vz8cpawP5umpf5RZYSBr9IAKcx4=
    sha256:Xt7XbbZeUFk66uCZHDkduDC7bBsRmPjEyK6g+Z99qDs=
    sha1:M+mbzsqrigWbkTDXcezQCZmUex0=
    sha256:i+S/QPn5vDEKaNzppyyemMSQ1FYYsAHVc9aqbTVmASs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719068
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 16 Jan 2024 17:04:29 +0100, io wrote:
    > W dniu 16.01.2024 o 10:48, J.F pisze:
    >> On Tue, 16 Jan 2024 10:05:12 +0100, SW3 wrote:
    >>> W dniu 16.01.2024 o 01:58, J.F pisze:
    >>>> Te elektryczne taksówki musiały byc kiepskie, patrząc na możliwe
    >>>> parametry akumulatorów ponad 100 lat temu.
    >>>
    >>> Patrząc na masę ówczesnych pojazdów to niekoniecznie.
    >>
    >> Ze takie lekkie?
    >>
    >> Aby uniesc te baterie i silniki, to i konstrukcja musiała byc solidna.
    >>
    >> Zreszta niech ktos poda te przykladowe pojazdy, co to w innych
    >> miastach jezdziły.
    >
    > Miastach?
    >
    > "The Runabout had 0.75 horsepower (0.56 kW), weighed 650 pounds (290
    > kg), and had a wheelbase of 58-in.[7] The Stanhope cost US$1,600,
    > weighed 950 pounds (430 kg), had 1.75 horsepower (1.30 kW) and
    > three-speed transmission. It was capable of 14 miles per hour (23 km/h)."
    >
    > http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/asa

    No ale to zdecydowanie nie autobusik, a nawet nie taksówka.

    Poza tym to spalinowy, z silniczkiem co sie nawet do kosiarki nie
    nadaje ... a nie, oldsmobile mial 1.6 litra w jednym cylindrze ...
    spory garnek :-)

    Coś znalazłem
    https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_electric_bus
    https://en.wikipedia.org/wiki/London_Electrobus_Comp
    any

    Trasa Victoria-Liverpool Street station, to 7-8km.

    długo nie pojeździły.

    Były jakies inne, szczegolnie takie, które mogłby jeździc po Warszawie
    w 1896 ?

    A była jakas elektrownia? Powisle wystartowała w 1903, no ale do
    ładowania kilku autobusów, to można jakis nieduży agregat parowy
    wdrożyć :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: