    From: "Lol" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hdr i pseudohdr
    Date: Wed, 14 Oct 2009 00:01:45 +0200

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:hb32tt.9t8.1@teren.hamstera.pl...
    > Rzecze Lol:

    > Nie rozumiemy się...
    >
    > Szum na zdjęciu działa jak niepewność pomiaru. Tzn. zmierzona wartość jest
    > następnie modyfikowana o pewien współczynnik szumu ale na zasadzie
    > sumowania, nie mnożenia. Robiąc zdjęcie darka (czyli przy całkowitym braku
    > sygnału) dostanie się wyłącznie błedy pomiaru. W stanie idealnym
    > powinniśmy
    > zmierzyć zero, a zmierzymy jakieś wartości zapewne w okolicy 1% zakresu.
    > Wystarczy uśrednić intensywność całego darka żeby zgrubnie ocenić ile
    > wynosi
> [...]

    Chyba się rozumiemy :) Niemniej ja nadal twierdzę, że poziom sygnału może
    być mniejszy od poziomu szumów, a kwestią liczby próbek branych pod uwagę
    przy uśrednianiu jest, aby poziom sygnału użytecznego stał się wyższy od
    poziomu szumu (sygnał GPS docierający do odbiorników tez jest poniżej
    poziomu szumów ,a dzięki dosyć złożonym algorytmom - w tym uśrednianiu jest
    możliwe skuteczne odczytanie informacji z tego sygnału).

    --
    Lol