  • Data: 2009-03-12 16:17:29
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Stefan Nawrocki wrote:

    > widzę,
    > żeby
    >
    > To kwestia jakości softu, a nie 8, czy 12 bitów. I na to zwróciłem uwagę
    > (ten argument liczby bitów często pada na grupie).

    Bo w przpadku matrycy to już nie jest takie proste. Więcej bitów dotyczy
    przetworznika AC i tutaj akurat dodatkowe bity pozwalają na rejestrację coraz
    głębszych cieni i coraz większego zakresu w światłach, czyli zwiększają bardziej
    dynamikę niż rozdzielczość tonalną.

    > też
    >
    > Jeśli tak (tonemappingiem) chcesz nazywać "kręcenie" gammą, itp. - to ok.
    > Pamietaj jednak, że "kręcenie" było przed HDR-em (i tak tego nie nazywano -
    > po prostu jest to korekcja gammy, kontrastu, nasycenia, itp.), a pojęcie
    > "tonemapping" wiąże się z wprowadzeniem techniki HDR.

    Tonemapping to uogólnione pojęcie i tyle. Główna różnica jest taka, że zwykle
    wyjście z takiego kręcenia gammą ma inny format niż wejście, a w Photoshopie tak
    nie jest.

    > grupy
    >
    > No ta ja - dla odróżnienia - te "globalne" nazywam "korekcją" :-), a te
    > lokalne - "mapowaniem tonów".

    Stąd "tone reproduction curves", a te drugie jak dobrze pamiętam "tone
    reproduction operators".

    > są lepsze.
    >
    > Różnica jest taka, że "globalne" znane są od lat i można było z nich
    > korzystać róznież w fotografii analogowej (twardość papieru, obróbka
    > chemiczna, itp. - ale to działało globalnie). Rewolucją jest przetwarzanie
    > cyfrowe, gdzie operator może działać lokalnie.

    Ale te nowe globalne to nie są tak proste rzeczy jak zwykła gamma, ale też np.
    kontrola nasycenia i w ogóle dość skomplikowane algorytmy wyznaczania kształtu
    krzywej do korekcji.

    http://luxal.dachary.org/webhdr/tonemapping.shtml#gl
    ob