  • Data: 2009-03-12 18:03:35
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:gpbjo8.5j8.1@teren.hamstera.pl...
    > Rzecze Stefan Nawrocki:
    >

    > Problem w tym, że używając 8-bitowego przetwornika nie uda ci się dojść do
    > poziomu szumów.

    Hm - no nie wiem - nie wgryzałem się w tajniki budowania matryc. Ale z tego
    co napiałeś wynikałoby, że poziom szumu jest zdecydowanie niższy niż jedna
    jednostka w skali 0-255. Znaczy - że sygnał o poziomie 1 (w skali 0-255)
    jest już ponad szumem? Skąd w takim razie fluktuacje szumowe na poziomie np.
    ~ +/- 10 jednostek (w skali 0-255)?
    Obawiam się, że matryca nie pracuje liniowo i zarówno na poziomie szumów jak
    i na poziomie nasycenia mamy duże nieliniowości, co w praktyce powoduje, że
    pracujemy na środkowej części charakterystki, a wzrost liczby bitów poprawia
    rozdzielczość, a nie "prostuje" tej charakterystyki. No może dwa skrajne
    przedziały - w skali 8-bitowej mogą być juz zakrzywione, a w skali
    12-bitowej - być może da się jeszcze ten przedział poszerzyć - ale co
    najwyżej o jedna działką z jednej i drugiej strony (czyli zamiast skali
    0-255, byłoby od -1 do +256). W przeciwnym wypadku po prostu poszerzamy
    przedziały tak, by objąć 256-poziomami całą prostoliniową część
    charakterystyki.
    Moim zdaniem - to są jednak szczątkowe różnice.

    Stefan Nawrocki