  • 11. Data: 2012-02-10 16:10:16
    Temat: Re: gwarancja na aku centra futura
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > A jedziesz codziennie rano za róg, czy na drugi koniec kraju?
    > Bo jest istotna różnica w czasie pracy alternatora.

    akumulator padł w takich okolicznościach:
    weekend zrobiłem 300km
    poniedziałek 10km
    wtorek auto stało
    środa stało
    czwartek nie odpalił (odpaliłem o kabli, zrobiłem 70km)
    piątek/dziś rozrusznik przeciąga ale silnik odpala

    Yariska stoi 2 tygodnie pod chmurką (żona ma wolne) i odpala na dotyk...

    uciu

    --
    ---
    uciu

  • 12. Data: 2012-02-10 17:13:04
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Ale co? BO nie wiemy czy samochód jest sprawny i ładuje, i czy pokonujesz
    > dystans dający szansę alternatorowi.

    Niestety, przy krotkich przebiegach trzeba czasem wyskakiwac z miernikiem i
    ewentualnie doladowac prostownikiem.
    Mam w jednym malym autku future 53Ah od 2 lat i ostatnio slabo krecil.
    Sprawdzilem i mial 11,7V po czym jeszcze go zajechalem. Teraz naladowany
    prostownikiem i zobaczymy ile wytrzyma i czy w ogole cos z niego bedzie.

    sz.

  • 13. Data: 2012-02-10 18:38:44
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-10 15:10:16 +0000, "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> said:

> [...]
    > środa stało
    > czwartek nie odpalił (odpaliłem o kabli, zrobiłem 70km)
    > piątek/dziś rozrusznik przeciąga ale silnik odpala

    Czyli
    JEŚLI akumulator jest wadliwy, to jego wina
    oraz
    JEŚLI alternator/instalacja elektryczna jest wadliwa, to ich wina.

    1. elektryk i sprawdzenie alternatora/instalacji
    2. następne kroki w zależności od efektów 1.

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2012-02-10 19:35:13
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 9 Lut, 20:33, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Dawno nie słyszałem, żeby Centra uznała gwarancję.

    Jeśli tylko wystąpi 100% wada akumulatora to w odpowiednim miejscu
    wymieniają od ręki na nowy.

  • 15. Data: 2012-02-10 20:02:50
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    >Jeśli tylko wystąpi 100% wada akumulatora to w odpowiednim miejscu
    >wymieniają od ręki na nowy.

    Ta jasne, z pewnoscia :)

    sz.

  • 16. Data: 2012-02-10 21:59:09
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > Przerabiał ktoś podobny temat bo nie wiem czy jest sens coś działać:
    >
    > akumulator centra futra, kupiny w marcu zeszłego roku
    > jak jade autem dziennie rano, czasem przeciąga rozrusznik (- kilkanaście
    > stopni) ale auto odpali
    > ale jak auto postoi ze dwa dni (dłużej nie stało na razie) akumulator
    > siada i trzeba odpalac na kable
    >
    > Uznają to jako wada/awaria w ramach gwarancji? Bo nie wiem czy w ogole
    > szukac gwarancji i paragonu:)
    > Przerabiał ktoś gwaracje z Centry - dają aku zastępcze? Ile trwa itp?
    > Czy to raczej zalezy to od widzimisie sklepu?

    sprawdz rozrusznik i zaplon czy jest wlasciwy kąt

    pozatym ludzie kupuje centry bo ? maja licencje usa?
    ludzie dibry aku stacza na 5 latek
    jak komus pochodzila centra dluzej szacun

  • 17. Data: 2012-02-10 22:12:26
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Uznają to jako wada/awaria w ramach gwarancji? Bo nie wiem czy w ogole
    > szukac gwarancji i paragonu:)

    uznanie gwarancji na akumulator jest prawie nierealne...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 18. Data: 2012-02-10 22:17:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:59:09 +0100, KrisPolska napisał(a):
    > pozatym ludzie kupuje centry bo ? maja licencje usa?

    Bo to kiedys dobre akumulatory byly. I daja prace rodakom.
    I maja dobry marketing, bo ludzie mysla ze teraz maja jeszcze lepsza jakosc
    i dlatego wysoka cena :-)

    > ludzie dibry aku stacza na 5 latek
    > jak komus pochodzila centra dluzej szacun

    No tak, tylko ktory to jest dobry, i skad wiesz ze dobry, bo przez 5 lat
    wiele sie moglo zdarzyc :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-02-10 22:52:10
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]
    > jakosc
    > i dlatego wysoka cena :-)

    > No tak, tylko ktory to jest dobry, i skad wiesz ze dobry, bo przez 5 lat

    moglo mogl zostac wydojony na maxa lub przeladowany
    a po drodze roznie bywa, albo altenator nawala i regulator
    albo rozruysznik nam sie supie dajac mu niezle popalic

    z aku trzeba jak z jajkiem, nie pozwolic zamrozic totalnie ani przypalic
    ja w ciagu 12 lat wymienilem tylko 1-raz aku

    dla mniej wygodnych zalecam aku pod pache i go home

    znajoma do pracy dojezdza 4km
    wypompowuje aku rano, nie zagrzewa silnika, jedzie z klima
    i zostawia auto na 8-9h i powtorka

    juz sie skarzy ze cosik slabo ciagnie:)

  • 20. Data: 2012-02-11 13:15:36
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli tylko wystąpi 100% wada akumulatora to w odpowiednim miejscu
    > wymieniają od ręki na nowy.

    Na 100% to dostaje się raczej odpowiedź "uszkodziłeś".
    Tylko dobre argumenty, negocjacja i zaparcie mogą pomóc. Mogą. ale nie
    muszą.
    Tak więc usłyszałem że uszkodziłem. Po konkretach, .moje auto pod kątem
    prądu rozruchu, ładowania itp dobrze gość przetrzepał zanim zdecydował się w
    ogóle wziąść ode mnie akumulator Centry i rzucił tylko że "zobaczy co się da
    zrobić". Dobrze, że nie oddałem starego 7-letniego Boscha, bo półtorej
    miesiąca to trwało (zresztą Bosch leży do dziś i daje rady spokojnie z
    benzynami).
    Oczywiście co do "trzepania" auta elektrycznie nie miałem oporów bo sprzęt
    taki konkretniejszy a i za darmo diagnostyka była ;)

    Ponieważ nie miałem z innymi akumulatorami przyjemności lub nie
    reklamowania, nie wypowiem się.
    Ale mając już doświadczenie z aku Centry, postanowiłem szukać szczęścia z
    innymi akumulatorami i na razie wszystko działa ładnie i nie mam potrzeby
    testować gwarancji.
    Hasło popierajmy polskich pracodawców - hmm. przy takim komunistycznym
    podejściu jakie wobec mnie zaserwował sprzedawca przeszło mi.

    Pozdro.

    --
    Irokez