  • 21. Data: 2013-12-16 14:22:27
    Temat: Re: grzanie sie modemu usb
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52ab28d0$0$2145$6...@n...neostrada.pl

    > Nie sprawdziłem jeszcze, ile daje Monster, gdy dostawca nie ogranicza.
    > Przełożę kartę Play do SIM1 i zobaczę, gdy będę w zasięgu HSPA+ Play.

    Masz Play na abonament czy na kartę. Jeżeli na kartę i nie wykupiłeś
    ekstra transferu za 10 zł to masz gwarancję że nie przekroczysz 1 Mb/s..

    > Nie -- nadal źle. ;) Nadal nie widać wzrostu zapotrzebowania na
    > energię. ;)

    Chodziło o zmniejszenie zapotrzebowania;-)

    > Powiem Ci tak -- jako nawigacja samochodowa z włączonym wyświetlaczem
    > raczej nie popracuje dłużej niż 5 godzin.

    U mnie telefon to nawet nie wiem, ale tablet wytrzymuje przy nawigowaniu
    co najmniej dzień. No ale w nim jest tylko jedna karta SIM. Ale też
    bateria to tylko 3250, czyli prawie o 1000 mniej niż w Monsterze.

    > Być może, ale czy tyle wytrzyma z włączonym modułem 3G oraz
    > z włączonym odbiornikiem GPS?

    Nie wiem na pewno, ale zdaje się że oglądanie video to największe
    zużycie prądu w telefonach czy tabletach, tak samo w laptopach.

> [...]
    > nie było konieczne, aby zaoszczędzić trochę energii -- podłączyłem do
    > ładowarki, gdy zostały 2%. Smartfon mógł być wówczas włączony przez
    > około 8 godzin, ale nie miał ciągle włączonego wyświetlacza.
    >

    > Jakbyś reflektował -- mogę Ci opchnąć swój egzemplarz. Jak nowy -- nie
    > ma śladu rys na wyświetlaczu, do żółtej plamki łatwo przyzwyczaić się,
    > podzespoły przetestowane, gwarancja... ;) Przewód USB można kupić nowy...
    > Etui -- także... Zapewniam Cię, że problemów z dualSIMem nie notuję.
    > Idzie zima -- warto mieć ze sobą coś ciepłego. ;)
    >
    > 553 MB RAMek to też dużo, jak na telefon.

    Tak prawdę mówiąc to telefon z obsługą Aero2 potrzebny mi jest tylko i
    wyłącznie do określania pozycji.W lesie, na wodzie itd. Do netu mam
    tablet (obsługuje także Aero2. ale jest za ciężki żeby z nim po lesie
    łazić), do rozmów i wiadomości - S. Monte. A ile byś sobie życzył za bestię?

  • 22. Data: 2013-12-16 14:34:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 14:21:25 +0100, Trybun napisał(a):

    > To nie ja a modem anydata 635 WA kłamie w żywe oczy osiągając transfer
    > około 500 Kb/s i jednocześnie wyświetlając że transfer jest
    > kwalifikowany jak UMTS.

    A jak ci modem przy transmisji 150 Kbps napisze GPRS to tez bedziesz sie
    spieral, ze to jest GPRS a nie EDGE?

    Bo z pewnego punktu widzenia EDGE to wciaz jest GPRS a HSDPA to UMTS
    A rozroznia sie to, nie kazdy GPRS jest EDGE i nie kazdy UMTS jest HSDPA

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2013-12-16 19:17:32
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-16 14:34, Waldek Godel pisze:

> [...]
    >
    > Bo z pewnego punktu widzenia EDGE to wciaz jest GPRS a HSDPA to UMTS
    > A rozroznia sie to, nie kazdy GPRS jest EDGE i nie kazdy UMTS jest HSDPA

    "Jak", po co mamy gdybać skoro nigdy coś takiego nigdy nie nastąpiło? A
    z UMTSem przy prędkości 500Kb/s - owszem. I wcale sie nie spieram -
    opisuję tylko stan faktyczny.

  • 24. Data: 2013-12-19 04:10:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52aefe94$0$2188$6...@n...neostrada.pl

    > Masz Play na abonament czy na kartę. Jeżeli na kartę i nie wykupiłeś ekstra
    transferu za 10 zł to masz gwarancję że nie
    > przekroczysz 1 Mb/s..

    5 pln na rok wychodzenia. Na razie mam do wykorzystania 6 pln -- minął miesiąc.

    > Chodziło o zmniejszenie zapotrzebowania;-)

    Wystarczy wyłączyć. ;)

    > U mnie telefon to nawet nie wiem, ale tablet wytrzymuje przy nawigowaniu co
    najmniej dzień. No ale w nim jest tylko jedna karta
    > SIM. Ale też bateria to tylko 3250, czyli prawie o 1000 mniej niż w Monsterze.

    Ale Monsterem można nagrzać ręce. :)

    > Nie wiem na pewno, ale zdaje się że oglądanie video to największe zużycie prądu w
    telefonach czy tabletach, tak samo w laptopach.

    Więc może zechcesz kupić? ;)

    Jako nawigacja z włączonym wyświetlaczem nie pociągnie dłużej niż 5 godzin.
    Ważna także jest jasność -- to tak dla wyjaśnienia tematu. ;)

    Video ciągnie dużo -- notebook na filmach gotuje się tak, że
    chłodzę go żelem, czasami zmrożonym do minus 35 stopni Celsjusza. :)

    Rzuć jakiś film -- ściągnę i ,,obejrzę'', po czym napiszę,
    ile poszło energii na maksymalnej jasności i na minimalnej.

> [...]
    > netu mam tablet (obsługuje także Aero2. ale jest za ciężki żeby z nim po lesie
    łazić), do rozmów i wiadomości - S. Monte. A ile

    Za tak doskonały telefon? Myślę,że warty jest każdej ceny!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2014-01-08 21:35:44
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy to wygodniejsze (lub bardziej pewne z uwagi na "triangulację" przez sieć
    nadajników) niż po prostu osobny odbiornik (jakiś
    turystyczny) GPS?
    Szczerze: Aero2 w telefonie używam niemal wyłącznie do Google Maps ;-))

    -----

  • 26. Data: 2014-01-09 10:35:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" lakiu3$18s$...@n...supermedia.pl

    > Czy to wygodniejsze (lub bardziej pewne z uwagi na "triangulację" przez sieć
    nadajników) niż po prostu osobny odbiornik (jakiś
    > turystyczny) GPS?

    AGPS -- ustalenie pozycji od zera w parę sekund
    GPS goły -- ustalenie pozycji od zera w parę minut

    Było tak. Jechałem samochodem do Auchan i przeczyściłem
    GPS w programie GPS Test

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl

    po czym wróciłem do ekranu

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl

    i zobaczyłem swoją pozycję. Otwarty teren i AGPS.

    Trudno zgadnąć, ile czasu zajęło ustalanie pozycji, ale właśnie wtedy
    skręcałem w lewo (nudy na skrzyżowaniu) więc raczej miałem dużo czasu
    da siebie, czyli przeszedłem do tego ekranu bezzwłocznie, można uznać,
    że była to tak zwana chwila.

    > Szczerze: Aero2 w telefonie używam niemal wyłącznie do Google Maps ;-))

    Mapy to ja mam offlajnowe. Ale czasami coś trzeba dociagnąć.

    -=-

    Spróbuj z dostępem do netu i bez tego dostępu złapać
    pozycję -- ale za każdym razem po wyczyszczeniu danych z AGPS.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2014-01-17 16:11:57
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52aefe94$0$2188$6...@n...neostrada.pl

    > 5 pln na rok wychodzenia. Na razie mam do wykorzystania 6 pln -- minął
    > miesiąc.

    > Wystarczy wyłączyć. ;)

    Niekoniecznie, czasem wystarczy powyłączać programy które chodza w tle i
    pożerają zasoby baterii..

    > Ale Monsterem można nagrzać ręce. :)

    Jakaś wada, telefon przy normalnym użytkowaniu nie powinien aż tak sie
    grzać..

> [...]
    >

    > Rzuć jakiś film -- ściągnę i ,,obejrzę'', po czym napiszę,
    > ile poszło energii na maksymalnej jasności i na minimalnej.

    Naprawdę zaskakujące że tak krótko Bestia pociągnie nawigację, i myslę
    że mało ważne jest na jaka jasność jest ustawiony ekran. 4 godziny jak
    na tak potężna baterię to stanowczo za mało.

    Ojej, sam byś sobie poszukał jakiegoś filmu w sieci. Teraz jadę na AERO2
    i tym samym nie mam możliwości swobodnego serfowania po necie.

    > Za tak doskonały telefon? Myślę,że warty jest każdej ceny!

    Każdej nie! Ale gdybyś sprzedawał dla samej chęci pozbycia się Bestii, a
    więc cena umiarkowana, to jestem zainteresowany.

  • 28. Data: 2014-01-17 16:12:48
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-01-08 21:35, 666 pisze:
> [...]
    > turystyczny) GPS?
    > Szczerze: Aero2 w telefonie używam niemal wyłącznie do Google Maps ;-))

    Telefon jest bardziej uniwersalnym urządzeniem.

    Ja do Yanosika, a czasem i do innej nawigacji wymagającej połączenia z
    netem, także Google Maps.

  • 29. Data: 2014-01-17 16:13:13
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > AGPS -- ustalenie pozycji od zera w parę sekund

    Jednak jakość fatalna - rozrzut w dokładności pozycjonowania to czasem i
    kilometr..

  • 30. Data: 2014-01-23 16:50:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52d94882$0$2148$6...@n...neostrada.pl

    Po tych paru sekundach na środku ;) drogi mam kilka metrów
    niedokładności. Nierzadko łatwo odgadnąć, którym pasem jadę;
    zazwyczaj wiadomo, którą stroną jezdni. Drzewa i wysokie
    budynki burzą (; idyllę. ;)

    > Jednak jakość fatalna - rozrzut w dokładności pozycjonowania to czasem i kilometr..

    Na wolnej przestrzeni odbiornik GPS Monstera daje 5 metrów
    a w terenie zabudowanym, o ile w ogóle fiksuje, ;) nie
    więcej niż 50 metrów, zwykle nie więcej niż kilkanaście.

    Mniej niż kilometr, niemal zawsze Mniej niż 100 metrów, czasami
    nawet mniej niż 10 metrów, daje orientacja oparta o pracujące WiFi.

    Kilometrową niedokładność mam dopiero po wyłączeniu WiFi
    i odbiornika GPS, gdy telefon orientuje się względem BTSów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'