  • 11. Data: 2013-12-13 16:33:02
    Temat: Re: grzanie sie modemu usb
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-12 17:41, Waldek Godel pisze:

    > 512 to już HSDPA, UMTS to 384, EDGE to maksymalnie 296 (w praktyce 170)

    Uwagi niewarte polemiki.

    > I tak, operatorzy przycinają szybkości transmisji dla różnych
    > klientów/taryf itp. Tak samo chętnie, jak stanowczo temu zaprzeczają

    to wydają miliony na wydajną sieć żeby obcinać użytkownikom transfer?

  • 12. Data: 2013-12-13 16:33:46
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52a9d6f9$0$2173$6...@n...neostrada.pl

    > W HSPA+ też idzie 1/2 Mb/s -- choć ponoć łącze jest zestawione na 21
    > Mb/s.
    >
    > Mój Monster nadaje się na docieplanie rąk w zimowe dni. :)

    No, tu się muszę pochwalić - na karcie Plusa osiągam czasem w pobieraniu
    7-8 Mb/s.

    A jak w bestii z wyczerpywaniem baterii - poprawiło się coś na lepsze?
    Wiesz, czytałem niedawno na jakiejś stronie szczegółowy opis Monstera -
    no i tam piszą że ta bateria bez żadnego wysiłku powinna wytrzymać 12
    godzin oglądania video.

  • 13. Data: 2013-12-13 16:34:24
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-12 16:54, robik pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <C...@j...com> napisał w wiadomości

    > Orange mam HSPA, Aero pracuje na innych częstotliwościach że tak grzeje?

    U mnie też się grzeje, ale wszystko zależy od prędkości transferu. A co
    do Aero2 i Orange to istotnie - Aero jedzie na 900MHz a Orange jeszcze
    do niedawna w całej Polsce na 2100MHz.

  • 14. Data: 2013-12-13 18:02:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 16:33:02 +0100, Trybun napisał(a):

    > Uwagi niewarte polemiki.

    Z faktami się nie dyskutuje

    > to wydają miliony na wydajną sieć żeby obcinać użytkownikom transfer?

    Nie ma na świecie sieci, ktorej użytkownicy nie byliby w stanie zapchać.
    A z tą "wydajną" siecią to byś się nawet nie wygłupiał...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 15. Data: 2013-12-13 20:21:21
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-13 18:02, Waldek Godel pisze:

    > Z faktami się nie dyskutuje

    Co to są te fakty? - UMTS to niby stała szybkość 384 Kb/s ? Mam również
    2 stare modemy gsm - oba z prędkością maksymalna 256 Kb/s. producenci
    nie dali w nich możliwości wykorzystania maksymalnych możliwości łącza
    po EDGE?

    > Nie ma na świecie sieci, ktorej użytkownicy nie byliby w stanie zapchać.
    > A z tą "wydajną" siecią to byś się nawet nie wygłupiał...

    I do tego aby się nie zapchało służy obcinanie transferu? Jeżeli tak to
    nie bardzo im się to udaje - raz mam w Plusie transfer 7 Mb/s a za pół
    godziny 4 Kb/s... nie można nawet wysłać e-maila.

  • 16. Data: 2013-12-13 20:32:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 20:21:21 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > 2 stare modemy gsm - oba z prędkością maksymalna 256 Kb/s. producenci
    > nie dali w nich możliwości wykorzystania maksymalnych możliwości łącza

    Fakty są takie, że mijasz się z prawdą, pisząc, że 512 kbps to UMTS a 256
    kbps to EDGE

    > I do tego aby się nie zapchało służy obcinanie transferu? Jeżeli tak to
    > nie bardzo im się to udaje - raz mam w Plusie transfer 7 Mb/s a za pół
    > godziny 4 Kb/s... nie można nawet wysłać e-maila.

    To, że coś jest psem, niekoniecznie znaczy, że nazywa się Burek. Zwłaszcza,
    że obcinanie transferu ma charakter stały dla danej karty

  • 17. Data: 2013-12-15 10:20:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <C...@j...com>

    > I do tego aby się nie zapchało służy obcinanie transferu? Jeżeli tak to
    > nie bardzo im się to udaje - raz mam w Plusie transfer 7 Mb/s a za pół
    > godziny 4 Kb/s... nie można nawet wysłać e-maila.

    No to się udało bo jakby się zapchała to miałbyś transfer 0 :-)

  • 18. Data: 2013-12-16 00:28:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ab28d0$0$2145$6...@n...neostrada.pl

    > No, tu się muszę pochwalić - na karcie Plusa osiągam czasem w pobieraniu 7-8 Mb/s.

    Nie sprawdziłem jeszcze, ile daje Monster, gdy dostawca nie ogranicza.
    Przełożę kartę Play do SIM1 i zobaczę, gdy będę w zasięgu HSPA+ Play.

    > A jak w bestii z wyczerpywaniem baterii - poprawiło się coś na lepsze?

    Nie -- nadal źle. ;) Nadal nie widać wzrostu zapotrzebowania na energię. ;)

    Powiem Ci tak -- jako nawigacja samochodowa z włączonym wyświetlaczem
    raczej nie popracuje dłużej niż 5 godzin.

    > Wiesz, czytałem niedawno na jakiejś stronie szczegółowy opis
    > Monstera - no i tam piszą że ta bateria bez żadnego wysiłku
    > powinna wytrzymać 12 godzin oglądania video.

    Być może, ale czy tyle wytrzyma z włączonym modułem 3G oraz
    z włączonym odbiornikiem GPS?

    -=-

    Raz wypuściłem się ,,daleko'' (aż do Rosji -- na dodatek nielegalnie)
    i w drodze powrotnej musiałem przyspieszyć oraz wyłączyć wszystko, co
    nie było konieczne, aby zaoszczędzić trochę energii -- podłączyłem do
    ładowarki, gdy zostały 2%. Smartfon mógł być wówczas włączony przez
    około 8 godzin, ale nie miał ciągle włączonego wyświetlacza.

    Jakbyś reflektował -- mogę Ci opchnąć swój egzemplarz. Jak nowy -- nie
    ma śladu rys na wyświetlaczu, do żółtej plamki łatwo przyzwyczaić się,
    podzespoły przetestowane, gwarancja... ;) Przewód USB można kupić nowy...
    Etui -- także... Zapewniam Cię, że problemów z dualSIMem nie notuję.
    Idzie zima -- warto mieć ze sobą coś ciepłego. ;)

    553 MB RAMek to też dużo, jak na telefon.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-12-16 14:21:25
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-13 20:32, Waldek Godel pisze:

    > Fakty są takie, że mijasz się z prawdą, pisząc, że 512 kbps to UMTS a 256
    > kbps to EDGE

    To nie ja a modem anydata 635 WA kłamie w żywe oczy osiągając transfer
    około 500 Kb/s i jednocześnie wyświetlając że transfer jest
    kwalifikowany jak UMTS.

    > To, że coś jest psem, niekoniecznie znaczy, że nazywa się Burek. Zwłaszcza,
    > że obcinanie transferu ma charakter stały dla danej karty

    To że Ty żyjesz w strefie domysłów i przypuszczań to nie znaczy że
    wszyscy ludzie też tacy są .

  • 20. Data: 2013-12-16 14:21:48
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-15 10:20, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <C...@j...com>

    > No to się udało bo jakby się zapchała to miałbyś transfer 0 :-)

    Czyli mam błogosławić chwilę w której Plus postanowił obcinać transfer?