-
31. Data: 2011-05-12 12:33:11
Temat: Re: gry java
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-12 13:56, J.F. pisze:
(...)
> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
sygnału GPS).
Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
W sumie mogłem na to sam wpaść, skoro już dawno temu w aparacie
fotograficznym miałem opcję dostosowywania się wyświetlacza do
pozycji aparatu :)
-
32. Data: 2011-05-12 13:26:57
Temat: Re: gry java
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
> sygnału GPS).
> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać -
> dopiero
> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
> W sumie mogłem na to sam wpaść,
Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w
tym przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika
J.
-
33. Data: 2011-05-12 16:04:39
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:iqgn71$fsu$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>> sygnału GPS).
>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
>
> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
> Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika
Antena GPS też chyba będzie w jednej osi źle działać...
No chyba że masz dwie osobne anteny i odbiorniki GPS
w jednym iPhone...
-
34. Data: 2011-05-12 18:20:46
Temat: Re: gry java
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>> sygnału GPS).
>>
>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w
>> tym przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>> Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej
>> glosnika
>
> Antena GPS też chyba będzie w jednej osi źle działać...
> No chyba że masz dwie osobne anteny i odbiorniki GPS
> w jednym iPhone...
No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
orientacji.
Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych
juz sie nic nie kreci :-)
J.
-
35. Data: 2011-05-12 18:23:57
Temat: Re: gry java
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
>>> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
>>> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
>> Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.
>
> Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
> o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.
A jak sie na ajfonie gra w snake albo tetrisa ? Wygodnie ?
J.
-
36. Data: 2011-05-12 19:58:06
Temat: Re: gry java
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>> sygnału GPS).
>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
>
> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
jest chyba powszechnie znana :)
> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
> Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika
Głośniki są teraz dobrze 'ekranowane', a jak chcesz mieć lepszy
pomiar to go skalibruj 'ósemką'.
-
37. Data: 2011-05-12 20:11:33
Temat: Re: gry java
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>>> sygnału GPS).
>>>
>>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>>> Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika
>>
>> Antena GPS też chyba będzie w jednej osi źle działać...
>> No chyba że masz dwie osobne anteny i odbiorniki GPS
>> w jednym iPhone...
>
> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
> orientacji.
Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu. Pomysł z dwoma antenami
i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
poczytać jak GPS działa.
> Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
> sie nic nie kreci :-)
Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.
-
38. Data: 2011-05-12 20:19:18
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 May 2011 22:11:33 +0200, Artur Maśląg wrote:
>W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
>> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
>> orientacji.
>
>Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu.
Pomysl uzywania tego do gier jest cokolwiek niesmaczny :-)
>Pomysł z dwoma antenami
>i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
>poczytać jak GPS działa.
no i co tam chcesz wyczytac ?
Dwa odbiorniki to teoretycznie dwie pozycje i mozliwosc ustalenia
orientacji. Teoretycznie.
>> Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
>> sie nic nie kreci :-)
>Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
>telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.
To na drugi raz nie pisz nie na temat :-)
A w temacie sa gry.
P.S. W sumie moga byc i plenerowe.
J.
-
39. Data: 2011-05-12 20:38:29
Temat: Re: gry java
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
>W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>> sygnału GPS).
>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
>>
>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>
>A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
>jest chyba powszechnie znana :)
Widac nie bardzo. Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
:-)
>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>
>Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
A tak z kilkadziesiat cm.
J.
-
40. Data: 2011-05-12 20:43:55
Temat: Re: gry java
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:iqhfdt$d81$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
>>>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
>>>>> sygnału GPS).
>>>>
>>>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
>>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
>>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
>>>> Troche reke przesuniesz i nie zauwazysz ze jestes blizej glosnika
>>>
>>> Antena GPS też chyba będzie w jednej osi źle działać...
>>> No chyba że masz dwie osobne anteny i odbiorniki GPS
>>> w jednym iPhone...
>>
>> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
>> orientacji.
>
> Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu. Pomysł z dwoma antenami
> i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
> poczytać jak GPS działa.
Założyłem że ruch rzędu kilkunastu centymetrów mieści się w zakresie
szumu nieoznaczoności położenia będącego nieuchronną cechą gps'ów
komercyjnych (w odróżnieniu od wojskowych). A więc gdy grasz w grę
siedząc na dywanie i trzymając gps'a w rękach ciężko liczyć na to, że
wykryjesz ruchy anteny względem satelitów i na tej podstawie coś tu
wywnioskujesz na temat orientacji w przestrzeni... A może się mylę?
Mój samochodowy GPS nie ma pojęcia czy jadę w przód czy się cofam
dopóki nie ujadę parę dobrych metrów. Sądzisz że ten w iPhonie jest
lepszy?