  • 21. Data: 2011-05-11 20:52:10
    Temat: Re: gry java
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Zignoruję argument personalny jaki próbowałeś użyć

    To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu, iż użytkownik
    iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją, a nawet są masowo używane
    telefony klawiszowe. Czego właśnie dajesz dowód.

    > i skupmy się na sednie sprawy...

    Proponuję najpierw przeczytać post wistujący. Uważnie i ze szczególnym
    uwzględnieniem tematu.

    > I co z tego? Twiedzisz, że gra musi być sterowana tylko z jednego
    > klawisza bo telefon jako gamepad raczej się nie sprawdza...

    Tak. Takie jest *moje* zdanie wyrażone na grupie, było nie było,
    dyskusyjnej.
    Zaskarż mnie albo się oflaguj.

    > Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
    > szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?

    Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*. Pisałem dość wyraźnie o SE, ale
    rozumiem, że w tym amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze
    zrozumieniem wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.

    > Każdy telefon z wyjątkiem N-Gage? Naprawde?

    Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?

    > Jak sobie biedaki radzą z tysiącami gier na iPhone?

    Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów
    'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

    > Znowu? Kolejny argument personalny? OK, przemilczmy...

    No to milczcie...

    > Zaprzeczasz sobie samemu pisząc w jednej wypowiedzi że
    > telefon nie specjalnie nadaje się na gamepad bo ciężko się
    > grami steruje a w innej odpierasz zarzut że iPhone nadaje się
    > na gamepad wyśmienicie bo łatwo się steruje grami nawet
    > gdy klawiatury w ogóle nie ma podając za przykład Omnia
    > i Avila które są - o ile się nie mylę - przykładami telefonów.
    >
    > Czy możesz wyjaśnić tę - zapewne tylko pozorną - sprzeczność?

    Zaplątałeś się tak, że już sam nie rozumiesz, o czym była mowa.
    Przeczytaj wątek od poczatku, wykazując choćby minimum chęci zrozumienia.
    I weź łaskawie pod uwagę, że dopóki się znowu tu nie przypałętałeś, nie było
    mowy o iPhone.
    Była o Javie i (z mojej strony) o SE. Klawiszowym.

    JoteR

  • 22. Data: 2011-05-11 21:25:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2011 22:52:10 +0200, JoteR wrote:

    >To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu, iż użytkownik
    >iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją, a nawet są masowo używane
    >telefony klawiszowe. Czego właśnie dajesz dowód.

    No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
    telefon" :-)

    Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
    telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
    obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
    akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
    trzesa i bujaja ?

    >Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw znaczenie słów
    >'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

    no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
    Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

    J.

  • 23. Data: 2011-05-11 21:27:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:iqesu0$9st$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie jest argument personalny, tylko stwierdzenie faktu,

    Nie faktu tylko Twojej opinii, generalizacji.
    Na dodatek użyty w kontekście gdzie wiesz dobrze że
    ja używam iPhone, a zatem jest to ewidentny argument
    personalny.

    > iż użytkownik iPhone nie jest w stanie pojąć, iż istnieją,
    > a nawet są masowo używane telefony klawiszowe.
    > Czego właśnie dajesz dowód.

    Gdzie ja stwierdziłem że nie istnieją telefony z klawiaturą?
    Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
    odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
    w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.

    > Proponuję najpierw przeczytać post wistujący.
    > Uważnie i ze szczególnym uwzględnieniem tematu.

    A ja proponuję abyś powstrzymał się od argumentów
    personalnych bo te świadczą tylko negatywnie o tym,
    kto ich używa...

    > Tak. Takie jest *moje* zdanie wyrażone na grupie, było nie było,
    > dyskusyjnej.
    > Zaskarż mnie albo się oflaguj.

    Jeśli podtrzymujesz tą tezę to dajesz świadectwo że nie
    przyjmujesz do wiadomości faktu istnienia telefonów
    bez klawiatury które mimo wszystko świetnie sprawują
    się do gier :-)

    > Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.

    Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
    o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.

    > Pisałem dość wyraźnie o SE, ale rozumiem, że w tym
    > amoku epistolograficznym nie masz czasu na czytanie ze zrozumieniem
    > wypowiedzi, z którymi dyskutujesz.

    Nie ma znaczenia dla mnie co pisałeś o SE bo nie
    o tym teraz mówimy.

    > Tak, takie jest moje zdanie. Napisałeś już pozew?

    Nie, nie napiszę.

    > Spytaj biedaków z iPhone. Tylko wytłumacz im najpierw
    > znaczenie słów 'klawisz" i "Java", żeby wiedzieli, o co pytasz.

    iPhone ma kilka klawiszy :-) Jeden nawet taki okrągły...
    Nie trzeba im tłumaczyć co to znaczy.
    A co do Javy, to jeszcze raz wspominam że mówilismy
    o używaniu gier na telefonie i ograniczeń jakie wprowadza
    takie użycie - kwestia tego czy gra działa pod Java czy
    jest w czymś innym napisana jest tu bez znaczenia.

    > No to milczcie...

    Nie protestujesz? Czyli uznajesz że to był argument personalny?

> [...]
    > I weź łaskawie pod uwagę, że dopóki się znowu tu nie
    > przypałętałeś, nie było mowy o iPhone.
    > Była o Javie i (z mojej strony) o SE. Klawiszowym.

    Jak sam stwierdziłeś nie tylko iPhone nadaje się do gier
    mimo że nie ma klawiatury, więc wyraźnie widać że to Ty
    sam nie rozumiesz o czym była mowa i się zaplątałeś...

  • 24. Data: 2011-05-11 21:31:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > W dniu 2011-05-11 21:52, Pszemol pisze:
    > (...)

    > Nie moja wina, że czytać nie potrafisz.

    Nie wiem co gorsze - mój brak umiejętności czytania
    czy Twój brak umiejętności zrozumienia tego co się czyta...

    > To nie są błędne zarzuty, tylko stwierdzenie faktu.

    Masz urojenia - to nie jest żaden fakt. To jakieś Twoje
    chore wnioskowanie w oparciu o posiadanie iPhone.
    Po pierwsze - iPhone nie musi być jedynym posiadanym
    telefonem, a inne mogą obsługiwać Java...
    Po drugie- teraz mówimy o kwestii obsługi gry za
    pomocą telefonowej klawiatury, a to Javy nie dotyczy.

    Nie mów mi że w usenecie jesteś od wczoraj i nie wiesz
    jeszcze że dyskusja często zmienia tory i tematy mimo
    że jest w jednym wątku?

  • 25. Data: 2011-05-11 21:36:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No bo przeciez "kazdy chetnie wyda stowke zeby miec taki fajny
    > telefon" :-)

    Dwie stówki? :-)

> [...]
    > obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
    > akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore

    Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
    Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...

    > no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
    > Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

    Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
    inaczej nie zdobyłaby popularności... W gry sie gra dla
    rozrywki - jesli granie jest cieżką pracą to gra nie jest popularna.
    To starałem się wyjaśnić JoteRowi że jego opinia na temat
    "telefonu niezbyt dobrego gamepada" jest zbudowana na
    ograniczonej puli telefonów jakie posiadał a więc nie jest
    opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
    telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje
    w zupełnie inny sposób.

  • 26. Data: 2011-05-11 21:55:07
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

    > no, ale na klasyczne telefony tez sa tysiace gier.
    > Tylko nie we wszystkie sie wygodnie gra :-)

    Dlatego zaproponowałem te, w które moim zdaniem gra się wygodnie na zwykłym,
    klasycznym telefonie i które (moim zdaniem) mają to coś, co wśród graczy
    nazywane jest "playability".

    JoteR

  • 27. Data: 2011-05-11 22:05:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Masz albo jakieś urojenia albo starasz się w taki sposób
    > odwrócić uwagę od faktu, że to Ty generalizowałeś
    > w sposób sugerujący że wszystkie telefony mają klawiature.

    Wiesz, mam dosyć tłumaczenia tego co napisałem komuś, kto najwyraźniej ma
    dużo czasu na trollowanie. Rekapitulację swojej wypowiedzi odnośnie gier
    Java zamieściłem w poście do J.F. Chcesz - przeczytaj jeszcze raz, nie
    chcesz - odwracaj dalej tego kota ogonem ale już sam, ja mam ciekawsze
    zajęcia. Dobranoc.

    JoteR

  • 28. Data: 2011-05-12 02:45:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:iqf181$n1v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Java zamieściłem w poście do J.F. Chcesz - przeczytaj jeszcze raz, nie
    > chcesz - odwracaj dalej tego kota ogonem ale już sam, ja mam ciekawsze

    Tak, widzę, wyraziłeś się tam dużo jaśniej i bez niepotrzebnych
    generalizacji.

  • 29. Data: 2011-05-12 11:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w

    > Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
    > Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...

    Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie
    scalonym, chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
    Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)

    Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na
    boki, bez obracania.

    > Jeśli gra jest popularna to musi się w nią wygodnie grać
    > inaczej nie zdobyłaby popularności...

    Slusznie.
    Ale gdzie zobaczyc wyniki polularnosci gier ?
    Ilosc sprzedanych egzemplarzy na applestore to chyba nie jest
    popularnosc.
    Chociaz .. jesli juz ktos chcial zaplacic ... (czyli ie szukac w
    sekcji "darmowe" )

> [...]
    > opinią uniwersalną jeśli nie grał nigdy na iPhone czy innym
    > telefonie w ogóle bez klawiatury, w którym gry się obsługuje

    Ale racje ma - jak sie nie ma ajfona tylko kilka przyciskow, to sie
    w wiele gier kiepsko gra. Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego
    powodu. A jak sie ajfona ma .. kreci kierownica sie fajnie, ale
    jakis symulator lotu tam jest ? :-P

    Z drugiej strony - widze wystawionego ipada z jakas gierka. Ninja
    costam. Mozna wiele ciec mieczem naraz wykonywac, 10 palcow w
    uzyciu. No ale jak sie zainwestowalo w technologie multitouch, to
    teraz trzeba ja reklamowac ;-)
    A to samo na ajfonie - tylko na dziecieca raczke :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-05-12 12:17:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
    >
    > Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ?
    > Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez obracania.

    Sprawdzenie niewiele da, bo oprócz obracania iPhone
    reaguje też na potrząsanie (np. w czasie edycji tekstu
    potrząśnięcie energiczne znaczy "undo"). Lepiej chyba
    doszukać się informacji technicznej co tam siedzi...

> [...]
    > Chociaz .. jesli juz ktos chcial zaplacic ... (czyli ie szukac w sekcji

    To raz. Oprócz ilości sprzedanych gra ma też ilość opinii.
    Jeśli gra ma 200 opinii i 2 i 1/2 gwiazdki to chyba uznać można
    że jest mniej popularna od gry co ma 20000 opinii i 4 i 1/2
    gwiazdki. A dwa - są przecież rankingi popularności niezależne
    od Apple i tam można szukać informacji o grach. Serwis 148apps
    do którego Ci linka podałem wczoraj jest jedną z nich...

    > Ale racje ma - jak sie nie ma ajfona tylko kilka przyciskow,
    > to sie w wiele gier kiepsko gra.

    Dlatego moją pierwszą sugestią było: kup sobie iPhone :-))

    > Mnie samemu kilka nie lezy tylko z tego powodu. A jak sie ajfona ma ..
    > kreci kierownica sie fajnie, ale jakis symulator lotu tam jest ? :-P

    Nie szukałem... poszukaj sam i daj nam znać!

> [...]
    > ;-)
    > A to samo na ajfonie - tylko na dziecieca raczke :-)

    Albo na 2-3 dorosłe palce. Tak samo jak w grze Cut the Rope.