  • Data: 2023-10-02 17:03:55
    Temat: Re: generator kwarcowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Oct 2023 16:28:16 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > ogłoszenie "Mówimy po polsku. Wysyłamy paczki do Polski." Najtańsze
    > zegarki cyfrowe były po około $5. Ale my sobie w czwórkę upatrzyliśmy
    > takie 2 razy cieńsze i z wieloma funkcjami w małym sklepiku na jednej z
    > bocznych uliczek. Zachodziliśmy tam codziennie targując się ze
    > sprzedawcą. Wiem, że na koniec kupiliśmy 4 szt po $13.
    > Ten zegarek:
    > - na 100% miał kwarc 32768,
    > - na 99% miał stoper. Nie pamiętam abym używał, ale coś przecież poza
    > cienkością musiał w tej cenie mieć (kalkulatora na pewno nie miał).

    te po 5$ tez miały stoper. Sekundowy.
    No ale od takiego wypasionego spodziewam sie lepszego.

    > Noszony na ręku miał praktycznie idealną dokładność. W miesiąc nie
    > odsuwał się więcej jak o 1s. Robiąc ten mój miernik zegarków użyłem

    Taa, tez mialem/mam jeszcze taki zegarek, Casio.
    Ale jakies nowsze Casio juz nie takie dokładne.

    > mojego zegarka do wykalibrowania częstotliwości 1MHz generatora w mierniku.

    W sumie, to najprosciej byłoby zmierzyc czestotliwosc kwarcu w moich
    zegarkach. Mowisz, ze elektroda, wzmacniacz i dobry ekran?

    Slyszalem tez o wersji mikrofonowej.

    J.