  • Data: 2023-10-02 18:25:36
    Temat: Re: generator kwarcowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-10-02 o 18:09, J.F pisze:

    > Przy 32768 Hz nie ma zdarzenia, które sie zdarza co 0.1s lub 0.01s.
    >
    > musisz odliczyc np 327.68 cykli - oczekuje propozycji, znawco
    > matematyki :-)

    Nie musisz bo nikt cię nie sprawdzi.
    Tak jak napisałem - zaokrąglenie.
    Wystarczy o rząd dokładniej liczyć i zaokrąglać. Jak poszczególne jedne
    setne sekundy będą miały błędy rzędu jednej tysięcznej sekundy to kto to
    zakwestionuje. Myślę, że nawet jak kolejne jedne setne będą miały błędy
    rzędu 1/256 sekundy to nikt tego nie zauważy.
    Czyli wystarczy mieć zapisane w pamięci 100 wartości (wystarczy 8 bitów)
    przy których następuje przeskok licznika setnych o 1 i wszystko gra.
    Oczywiście można zrobić 10 bitów, ale jakoś tak 8 wydaje się bardziej
    prawdopodobne.
    P.G.