eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafototechnika, gwarancja, profesjonalisciRe: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
  • Data: 2012-02-10 18:01:27
    Temat: Re: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-02-07 19:07, danpe_ pisze:
    > Dnia Thu, 02 Feb 2012 12:06:48 +0100, Ariusz napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-02-01 21:37, JA pisze:
    >>> On 2012-02-01 20:29:40 +0000, T...@s...in.the.world said:
    >>>
    >>>> A tam jest w warunkach gwarancji cos takiego napisane?
    >>>
    >>> Muszę sprawdzić, ale chyba tak. Jak brałem fakturę, to mi coś takiego
    >>> pokazali.
    >>
    >> W gwarancji mogą napisać sobie co chcą - nawet, że nie uznają gwarancji
    >> jak będziesz spał dłużej niż 4 godziny. Zostaje jeszcze dla konsumenta -
    >> niezgodność towaru z umową - 2 lata. I dla przedsiębiorcy rękojmia 1 rok
    >> (lub dłużej np. budowla 3 lata).
    >>
    >> Jeżeli w sklepie poinformują cię o tym, że nie ma gwarancji możesz im
    >> delikatnie napomknąć, że za to masz rękojmię, a za tę (chyba) odpowiada
    >> sprzedawca, ten z kolei może skorzystać z tego u swojego dostawcy.
    >>
    >> Ariusz
    >
    > Sprzedawalem kiedys elektronarzedzia i choc sam nie czytalem przepisow to
    > pytalem osobe w firmie za to odpowiedzialna. Uzyskalem informacje, ze jesli
    > jest napisane w karcie, ze sprzet jest amatorski i nie sluzy do uzytku
    > profesjonalnego to mamy prawo odmowic naprawy gwarancyjnej, jesli serwis
    > wykaze, ze firma, ktora kupila np wiertarke na FV uzywwala ja do celow
    > profesjonalnych, patrz: dzialala 8 godzin dziennie.
    > Pewnie tu jest podobnie, zostawiaja sobie furtke.
    > Natomiast z praktyki wynikalo tak, ze naprawde sprzed musial wrocic niezle
    > ubrudzony i zajechany, zebysmy odmowili naprawy za friko. Rzadko, ale sie
    > zdarzalo. Jesli awaria byla ze tak powiem typowa, to nikt nie robil
    > problemow.
    >
    >
    >
    I widzisz gwarancja nic nie ma do warunków używania i instrukcji. Każda
    rzecz sprzedawana w Polsce powinna posiadać instrukcję, a w niej może
    być zapis, że wiertarka może pracować tylko przez 1 godzinę dziennie.
    Nie dostosowanie się do tego powoduje utratę nie tylko gwarancji ale
    również rękojmi. To że w praktyce nie do udowodnienia, że dany sprzęt
    pracował tylko 1 godzinę dziennie, powoduje takie zapisy - tylko dla
    amatorów, albo kupujesz na firmę nie masz gwarancji. Niestety nie
    zmienia to faktu, że sprzedawca jest odpowiedzialny za towar w ramach
    rękojmi.

    Ariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: