  • Data: 2012-02-13 17:38:05
    Temat: Re: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Feb 2012, mt wrote:

> [...]

    Otóż to.
    Odnoszę wrażenie że w argumentacjach tę część się czasem przemilcza :D

    A flet do czego? (akurat taki przykład mi się trafił, cóż poradzić :))

    > Możesz, tylko taki zapis jest nic nie warty, bo ograniczasz tym użytkowanie
    > przedmiotu w dziedzinie, do której jest przeznaczony.

    Przypuszczasz, że jak ktoś kupi:
    http://archiwumallegro.pl/najtanszy_flet_na_rynku_su
    per_prezent-2042356754.html
    ...to skutecznie coś wywalczy przed sądem "bo tam pisali flet"?
    Może masz rację... jak przedstawi "żółte papiery", to na podstawie
    nieważności umowy.
    Bo tak zwyczajnie i po prostu, to powątpiewam w Twoją tezę.
    Przypomnę: była już masowo ćwiczona afera z butami dla nieboszczyków
    (do trumny, kartonowe spody, tak gdzieś na przełomie tysiącleci).
    Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale właśnie o instrukcję się rozbiło
    (już nie pamiętam, czy nie było, czy nie czytali, z diametralnie
    różnym wynikiem co do skarg).

    > Jeżeli producent napisze w gwarancji, że możesz np. wykonywać tylko 3 zdjęcia
    > dziennie, to więcej nie zrobisz?

    Jest to możliwe.
    Gigapikselowe konstrukcje mają dość ograniczoną przepustowość ;)
    Zwróć uwagę: Ty wyciągasz absurdalne zapisy, to mi wolno je
    absurdalnie dostosowywać.
    Zwyczajnie: TAKI zapis nie spotkałby się z uznaniem kupujących.

    Ustalmy coś jeszcze: napisze W GWARANCJI czy napisze
    w INSTRUKCJI OBSŁUGI?

    Bo to są dwie różne sprawy, i rzecz jasna zapisy gwarancyjne nie
    ograniczają prawa do reklamacji z innych tytułów.
    A najwyraźniej usiłujesz przemycić taką tezę.

    Ale instrukcja obsługi to jest coś, z czym użyszkodnik ma się
    zapoznać (no, chyba że dziecko do lat 3 i rzeczywiście zabawka
    ma być "bezinstrukcyjna", tudzież inne podobne wyjątki),
    i gwarancji NIC DO TEGO - instrukcja obowiązuje w każdym
    przypadku.

    > Jeżeli producent zastrzeże, że możesz używać
    > danego przedmiotu tylko w czerwonej koszulce, to będziesz się przebierać?

    O czymś zapomniałeś: o art.6 KC.
    "Nie, nie używałem nie będąc w czerwonej koszulce" :P
    Inna sprawa, że wyciągając *zupełnie* absurdalne przypadki, wykazujesz
    słuszność dla tych przypadków.
    Wpływ limitu używania "1 h dziennie" na żywotność jest oczywisty,
    wpływ koloru koszulki jakby... mniej.
    Raczysz się zgodzić czy nie?
    Tak, mowa o RYCZAŁTOWYM :) limicie, jakoś nie widzę powodu żeby
    ryczałty miały być zabronione.

    > Dany przedmiot ma jakąś tam żywotność i nie ma znaczenia, czy używasz go
    > godzinę czy 5 dziennie, jeżeli są powody techniczne, dla których np.
    > wiertarka nie mogłaby pracować dłużej niż godzinę dziennie to się wstawia
    > wyłącznik czasowy uniemożliwiający jej dłuższe działanie, czyli ogranicza
    > funkcjonalność sprzętowo, i wtedy nie możesz mieć pretensji o niedziałanie
    > dłużej niż godzinę,

    Z powodu jak wyżej.
    Suchy zapis o 1 h dziennie nie będzie łatwo udowadnialny i tyle.
    Chyba, że w urządzeniu jest rejestrator :>

    > czyli tak jak pisałeś o wiertłach, jeżeli ograniczysz
    > sprzętowo maksymalny rozmiar wiertła do 6, to ok, nie użyjesz większego,

    Założymy się? :P
    Co rozumiesz przez "rozmiar wierła", średnicę mocowania czy średnicę
    części tnącej? (podpowiem, że różne mocowania, SDS i inne takie, dość
    jednoznacznie określają co jest *przyjęte* jako "rozmiar wiertła").

    pzdr, Gotfryd