  • 1. Data: 2012-09-03 18:05:51
    Temat: fotolab, jak szukać
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    Prosiłbym o poradę w tytułowej kwestii.
    Kiedyś, pod koniec epoki fotografii niecyfrowej,
    miałem upatrzone odbitkownie, pracujące solidniej
    od innych. Teraz, kiedy wracam do fotografowania,
    jestem całkiem zdezorientowany. Spróbowałem na
    początek w Mediamarkcie, ale skutek jest niedobry.
    Efekt jest taki, jak kiedyś z użyciem starych
    chemikaliów. To, co dają automaty, to ostrość.
    Ale poza tym jest kiepsko.

    Jeśli ktoś z kolegów po fotografowaniu zna dobry
    fotolab w Gdańsku, bardzo proszę o podpowiedź.

    Z szacunkiem,

    Jan

  • 2. Data: 2012-09-03 22:28:54
    Temat: Re: fotolab, jak szukać
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jan45" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale poza tym jest kiepsko.
    >
    > Jeśli ktoś z kolegów po fotografowaniu zna dobry
    > fotolab w Gdańsku, bardzo proszę o podpowiedź.

    Daj do Rossmana, oni wysyłają do Cewe. (albo do empiku, też zrobi Cewe).
    Jak dotąd zawsze byłem z nich zadowolony, choć ostatnio tylko slajdy im
    daję do wywołania.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2012-09-15 16:02:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-09-03 22:28, Yogi(n) pisze:
    > Daj do Rossmana, oni wysyłają do Cewe. (albo do empiku, też zrobi Cewe).
    > Jak dotąd zawsze byłem z nich zadowolony, choć ostatnio tylko slajdy im
    > daję do wywołania.
    Z Cewe (rosmann, empik i wiele innych marketowych) jest jeden problem -
    jak dasz im zdjęcia w formacie dpi/proporcje troszkę innym niż wynika z
    zamówionego papieru - to skadrują to automatem jak im wyjdzie (często
    grubo bez sensu).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-09-15 20:28:41
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-15 16:02, BartekK pisze:

> [...]
    > jak dasz im zdjęcia w formacie dpi/proporcje troszkę innym niż wynika z
    > zamówionego papieru - to skadrują to automatem jak im wyjdzie (często

    Spróbowałem zamówienia w laboratorium podanym na witrynie
    Fujifilm, konkretnie wysłałem do Bydgoszczy, gdzie jest
    jedno z tych niejako autoryzowanych. Skutek jest wyraźnie lepszy
    od mediamarktowego, chociaż nie jest idealnie. Ale wnioskuję,
    że do uzyskania optimum trzeba się dopasować do ichnich
    praktyk, które decydują o efekcie końcowym. Spróbuję z nimi
    się jakoś umówić, może wyślę specjalnie przygotowane próbki
    i na ich podstawie ustalę, jak mają wyglądać pliki do nich
    wysyłane. Na razie jest trochę zbyt kontrastowo. W niektórych
    zdjęciach to jest do przyjęcia, ale przy dużej rozpiętości
    światła i cienia podbicie kontrastu przez fotolab wadzi
    w odbiorze. Dopiero po wymianie ustaleń zamówię duże formaty.
    Ważne, że nie ma tu tej mdłości barw, jaką widać w Mediamarkcie.

    Jan