  • 11. Data: 2010-11-21 21:57:23
    Temat: Re: fotografowanie ryb w akwarium
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 20:13:50 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Najstarszy patent - otóż akwarium trzeba przedzielić szybą. Rybki
    > fotografowane pomiędzy nią, a szybą zewnętrzną, a cała reszta dalej.
    > Oświetlenie najlepiej ciągłe, tryb manualny, na sztywno przesłona i

    no właśnie, oświetlenie ciągłe... zastanawiam się nad zaprzęgnięciem do
    pracy jednej czy dwóch lamp halogenowych 500W zamiast lampy błyskowej.
    Wydaje się, że przy iso 400 powinno pozwolić na czas naświetlania rzędu
    1/60 sec co przy dość szerokim kącie (ekiw. 35-50mm) powinno pozwolić na
    wykonanie nieporuszonych zdjęć... Co Wy na to?

    --
    pzdr
    meping

  • 12. Data: 2010-11-21 22:57:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 21:57:23 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki napisał(a):

> [...]
    > 1/60 sec co przy dość szerokim kącie (ekiw. 35-50mm) powinno pozwolić na
    > wykonanie nieporuszonych zdjęć... Co Wy na to?

    Ja tam używam świetlówek PowerLux... Poza tym wszystko zalezy od tego jaką
    masz czułość użyteczną matrycy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 13. Data: 2010-11-21 23:24:44
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 23:57:27 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Ja tam używam świetlówek PowerLux... Poza tym wszystko zalezy od tego
    > jaką masz czułość użyteczną matrycy.

    PowerLux do akwa???? :-O Co do czułości użytecznej to zależy jak ją
    definiujesz... S200exr ma w większości trybów 3200, czasem korzystam z
    1600, chociaż już szum jest koszmarny*, ale tak naprawdę użyteczna na
    400, od biedy 800, chociaż jak dla mnie już za duży szum....

    *1600 wystarcza do robienia bez lampy zdjęć na wykładach na polibudzie,
    aby dało się spokojnie spisać w domu tablicę... ;->

    --
    pzdr
    meping

  • 14. Data: 2010-11-22 06:46:07
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Sun, 21 Nov 2010 22:57:23 +0100, Krzysztof Chajęcki
    <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > 1/60 sec co przy dość szerokim kącie (ekiw. 35-50mm) powinno pozwolić na
    > wykonanie nieporuszonych zdjęć... Co Wy na to?

    Przy 4x500 to można spokojnie kręcić filmy na 600fps. Zdjęć w świetle
    ciągłym
    dużo nie robiłem, ale niech poszukam... f5.6, iso80, 1/120 przy eq~80mm.

    Tylko nie ugotuj sobie rybek :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 15. Data: 2010-11-22 08:59:18
    Temat: [OT] bylo Re: fotografowanie ryb w akwarium
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-22 00:24:44 +0100, Krzysztof Chajęcki
    <k...@g...com> said:

    > PowerLux do akwa????

    A dlaczego nie?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-11-22 09:32:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Najstarszy patent - otóż akwarium trzeba przedzielić szybą. Rybki
    > fotografowane pomiędzy nią, a szybą zewnętrzną, a cała reszta dalej.

    Eeee, ale to jest niesportowe ;)

  • 17. Data: 2010-11-22 10:16:53
    Temat: Re: [OT] bylo Re: fotografowanie ryb w akwarium
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 09:59:18 +0100, JA napisał(a):

    > A dlaczego nie?

    też miałem, ale chodziło mi o to, że daje za mało światła jak na potrzeby
    robienia zdjęć... No chyba że się zrobi choinkę... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 18. Data: 2010-11-22 17:37:02
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Hej.

    Tu masz np. doświadczenia człowieka fotografującego akwaria naturalne:
    http://forum.roslinyakwariowe.pl/viewtopic.php?t=277
    01&postdays=0&postorder=asc&start=30
    tak wygląda jego scena:
    http://www.aquadesign.pl/fotografia/foto_school.jpg
    a tak efekt:
    http://www.aquadesign.pl/fotografia/705.jpg
    Tu znów masz wywiad z kolejnym człowiekiem z tematyki akwarium
    naturalnego i znów jest poruszony temat fotografii:
    http://www.aquascapingworld.com/magazine/August-2008
    /August-2008/Aquascaping-with-George-Farmer.html
    to jego scena:
    http://www.aquascapingworld.com/magazine/images/stor
    ies/Issues/August2008/studio.jpg
    a to efekty:
    http://www.aquascapingworld.com/magazine/images/stor
    ies/Issues/August2008/80cmShade.jpg
    http://www.aquascapingworld.com/magazine/images/stor
    ies/Issues/August2008/120cmHarlequinsHaven.jpg

    Na twoim miejscu po prostu bym grzebał po forach właśnie o tematyce
    akwarium naturalnego. Ci hodowcy mają małego kręćka na punkcie
    pokazywania swoich odpicowanych zbiorników. Zresztą nie ma co się
    dziwić skoro papierze tej odmiany akwarystki pan Takashi Amano jest
    niesamowitym fotografem.

    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 19. Data: 2010-11-23 06:42:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Hej.
    > Tu masz np. doświadczenia człowieka fotografującego akwaria naturalne:
> [...]

    Oj, tego to lepiej sie nie uczyc ;)

  • 20. Data: 2010-11-23 09:36:34
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    Troche bawie sie w fotografowanie ryb w akwa.
    Jesli myslsz o takim fotografowaniu jak na tych moich zdjeciach to mozemy cos
    pomyslec.
    Zdjecia znajdziesz tu :
    www.jacekjablonski.pl
    http://galeria.klub-malawi.pl/search.php?search_user