  • 111. Data: 2010-06-09 18:17:53
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > A tu widze, ze pewnie przyslowiowa Tunezja lepiej by sie sprzedala.

    No, chyba zaczynasz kojarzyć :-)

    W miejsce trudno dostępne nie pojedzie zbyt wielu turystów, więc
    wydawanie folderu nie ma sensu, bo się nie zwróci, a ci, którzy chcą tam
    jechać, pojadą i bez folderu. A do Tunezji sporo ludzi pojedzie, więc
    folder, przyciągający do tego jednego, jedynego biura podróży, jak
    najbardziej ma sens, a więc i zdjęcia będą potrzebne. Ale znów - trzeba
    w tej tunezjofotografii znaleźć dla siebie niszę, bo sporo ludzi już tam
    było i przywieźli kilka miliardów jpg-ów, więc sprzeda się albo zdjęcie
    niestandardowe, unikalne, budzące zainteresowanie, albo wręcz przeciwnie
    - trafiające w gust największej liczby turystów, a więc jak najbardziej
    przeciętne, które najwięcej ludzi uzna za "ładne".

    No bo kto dzisiaj czyta National Geographic?

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 112. Data: 2010-06-10 13:28:40
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote in message

> [...]
    > ze
    > swoim sprzętemi 5 rano jakiś wędkarz i ze zdjęć nici) musisz policzyć za
    > jedno zdjęcie np. 500zł. Amator traktuje robienie zdjeć ptaków jako hobby
    > jeśli pzry okazji sprzeda pare zdjeć po 200zł/szt będzie całkiem
    > zadowolony.
    > A pewnie znajdą sie i tacy, którzy i po 50zł/szt też sprzedadzą - bvo w
    > końcu i tak juz te zdjećia maja zrobione, więc spzredaż nie bedzie się
    > wiązała z dodatkowymi kosztami. A co do spzretu - cóż - akurat znam paru
    > amatoró zajmujacych sie fotografią przyrodniczą i wielu zawodowców sprzętu

    Sytuacja troche przypomina mi biadolenie informatykow. Student zrobi strone
    polowe taniej, student pociagnie siec osiedlowa polowe taniej, co to sie
    dzieje, rynek sie psuje i niedlugo wszyscy bez pracy zostaniemy.

    Biadolenie swoje, a zycie swoje juz od lat.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 113. Data: 2010-06-10 13:31:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "adam" <j...@o...maile.com> wrote in message

    > Tak było jak się przesiadłem z 20D na 40D - oooo, super, więcej kl/s -
    > potem się okazało, że 20D było jak-w-sam-raz, tego szybszego trybu w 40D
    > nie dało się używać.
    > No, może na wojnie.

    Jak oni wszyscy robili te zdjecia analogowymi manualami na wojnach? Film
    trzeba bylo recznie przewijac i wymieniac co chwile rolki przeciez.

    Pozdrawiam
    kamil

  • 114. Data: 2010-06-10 13:38:59
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > pieniędzy więc pewnie ma dobre rzeczy.. to wszystko.
    >
    > patrz również brytyjski kult wychowania na księżniczkę lub księcia... całe
    > te
    > szkoły dla chłopców, dziewczynek, harry pottery i tym podobne historie
    >

    > Polskie klasy wyższe to ludzie posiadający określoną świadomość (np tzw
    > rodziny artystyczne). Ma to niewielki związkek z pieniędzmi. Możesz być
    > super
    > bogaty, a bez świadomości i tak będziesz "wsiokiem".
    > U nas nie możesz zostać Mikiem Jaggerem. Możesz się za to nim urodzić...

    Mylisz sie okrutnie. Jagger klasa wyzsza nie jest i nigdy nie bedzie, do
    brytyjskiej klasy wyzszej nie wpuszczaja pieniadze, ale urodzenie. Jagger
    jest po prostu bogatym muzykiem i nic wiecej.

    Do klasy wyzszej nalezy ksiezna Anna (calkiem mila osoba swoja droga, mialem
    przyjemnosc spotkac osobiscie) z reszta rodziny krolewskiej, wlasciciele
    ziemscy od kilku pokolen i cala reszta snobow. Do zablysniecia w wyzszej
    klasie nie wystarczy podjechac limuzyna na impreze charytatywna. Trzeba
    jeszcze miec odpowiedni akcent (istotne!), skonczyc odpowiednie szkoly (nie
    tylko prywatne, ale do prestizowych publicznych motloch wstepu nie ma), miec
    odpowiednie koneksje rodzinne.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 115. Data: 2010-06-10 14:12:46
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    "adam" <j...@o...maile.com> wrote in message

    >Jak oni wszyscy robili te zdjecia analogowymi manualami na wojnach? Film trzeba
    >bylo recznie przewijac i wymieniac co chwile rolki przeciez.
    Kiedyś wolniej strzelali... Amunicja była droga... :-)

  • 116. Data: 2010-06-10 15:07:00
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-08 22:34, d...@v...pl pisze:

    > Bynajmniej. No , na razie o ile wiem poleciał dyr regionalny d/s
    > marketingu.
    > Dla dużej firmy ( naprawdę dużej) wtopa na kilkanaście kZł to jeszcze
    > nie tragedia , dla sredniej to byłoby finito.

    Uważasz że na budżecie średniej firmy 20tyś robi wrażenie ;). Ahhhh Ci
    prywaciarze i to ich ciągłe narzekanie ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 117. Data: 2010-06-10 15:26:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-08 23:01, d...@v...pl pisze:
    > Klient głosuje portfelem , kupuje oczami. Ci którzy tego nie
    > rozumieją , polegną.

    Widziałeś coś takiego jak tygodnik Angora ;). Czytuje to wybiórczo w
    pewnym ustronnym miejscu. Muszę Ci powiedzieć że to wizualnie totalnie
    leży a ma całą armię oddanych fanów. Co do tej boskiej jakości to już
    się chyba nie da zliczyć ile razy na pierwszej stronie Faktu czy Super
    Eksperssu było zdjęcie z komórki i w dodatku robione w nocy.
    Podsumowując aż tak wiele na rynku się nie zmieniło, po prostu ludzie
    mają większą świadomość wartości usług.
    Czy to jest uczciwe że idziesz do tzw. agencji reklamowej prosisz o
    sfotografowanie befsztyka tatarskiego w warunkach studyjnych, a facet z
    agencji bierz aparat, A1 białego papieru wychodzi na podjazd do firmy i
    wali pod chmurką. Wypala jpeg prosto z aparatu na cd i wystawia FV na
    zdjęcie studyjne za 75zł netto. Po prostu wielu ludzi patrząc na to co
    oferują niektórzy fotografowie dochodzą do wniosku że zrobią to sami
    równie dobrze bądź lepiej.
    Oczywiście jest także cała masa profesjonalistów i oni nie narzekają, bo
    jak Ci wspomniano mają swoją niszę. Taką niszą z pewnością nie są śluby
    czy reportaże z firmowych ewentów ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 118. Data: 2010-06-10 15:34:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-06-08 23:50, Marek Wyszomirski pisze:
    > Nie wątpię, ze przy poważnych kampaniach reklamowych tak włąśnie się
    > rozumuje. Ale... ile takich kampanii jest? Podejrzewam,.że to w sumie
    > niewielki, można powiedzieć niszowy segment rynku.

    Dokładnie. Duże firmy z mega budżetami to jest jakiś % wszytkich
    działalności gospodarczych w Polsce. Dziś każdy przedsiębiorca chce mieć
    folder, stronę www, gadżety, ale nie przeznaczy na to 10tyś złoty ;).
    Naprawdę nie jest źle, dziś każdy znajdzie ofertę stosowną do swoich
    potrzeb i możliwości finansowych. Jest dużo lepiej niż w latach 90 czy
    na przełomie wieków, kiedy to naprawdę potrafiło być wesoło.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 119. Data: 2010-06-10 15:49:24
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko prywatne, ale do prestizowych publicznych motloch wstepu nie ma), miec

    No mylę się.. przyznaję:)
    Próbowałem sobie wyjaśnić czy te obrazki i dyplomy w toalecie to trend czy
    rzeczywiście świadomość? Założyłem, może błędnie, że trend... i z tąd to
    niemądre rozumowanie;)

    A może to rzeczywiście świadomość?

    marek

  • 120. Data: 2010-06-10 16:03:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > rzeczywiście świadomość? Założyłem, może błędnie, że trend... i z tąd to

    To chyba nawet gorzej. :)

    Pytanie jeszcze kto faktycznie ma te obrazki. Przyznam, ze w toaletach
    brytyjskich nowobogackich nie bywam zbyt czesto, a znajomi na scianach maja
    czesciej wlasne zdjecia, niz losie na rykowisku. Co ciekawe, bardzo duzo
    brytyjskich pubow, barow muzycznych i tym podobnych przybytkow sprzedaje tez
    zdjecia albo obrazy malo znanych artystow i to w wiekszosci drozsze i
    ciekawsze, niz panoramy Nowego Jorku z IKEA.

    Pozdrawiam
    kamil