    From: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    <3dUOn.52817$h57.34698@newsfe22.iad> <huh6qq$706$1@inews.gazeta.pl>
    <hui4gv$5gn$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hui7nn$ea4$1@news.onet.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>
    <hujfl4$pv4$1@inews.gazeta.pl> <humdui$plh$1@news.onet.pl>
    <hva3m5$gb3$1@inews.gazeta.pl> <hva9u3$a1o$1@inews.gazeta.pl>
    <hvab5h$emn$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@w...googlegroups.com>
    <hvarns$fp3$3@news.onet.pl>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <hvbfft$c2j$1@news.onet.pl>
    <8...@y...googlegroups.com>
    <hvdj12$1vu$1@news.onet.pl>
    <6...@b...googlegroups.com>
    Date: Fri, 18 Jun 2010 00:33:36 +0100

    W dniu 2010-06-17 22:26, d...@v...pl pisze:
    [...]

    > Odpowiedź dobra , tylko przesłanki fałszywe.
    > Poprawne to balans bieli przy oświetleniu mieszanym.

    Hmmmm... czy może ktoś oświecić amatora ?
    Zakładamy że przed kościółkiem stoi sobie ekipa ślubowiczów i czeka na
    fotkę pamiątkową całego zgromadzenia. Słońce w zenicie jak traf chciał
    świeci prosto na gębki uczestników, jednak jest dość wysoko na niebie.
    Za wyjątkiem poszkodowanych w wypadkach i czołem cofniętym względem
    reszty, pozostała ekipa ma spore cienie.

    Dopalenie błyskiem faktycznie spowoduje "odcienienie" okolic oczu.
    Barwa zmieni się dość mocno, co można zaobserwować dla manualnego WB.
    Ale przy ustawieniu WB na flash, dostaniemy raczej dość prawdziwe barwy,
    przy manualnym WB na chmurkę barwa popłynie w gorące okolice (hmmm dla
    wyładowczych żarówek to chyba coś ok 9000K) i zniebieści (spiorunuje) kadr.
    IMHO obydwie sytuacje są do wyciągnięcia w Photoshopie, no chyba że ktoś
    przepali błyskiem na +2 EV.
    Mam rację ?

    --
    Pozdrawiam Miłosz.